معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از تدوین لایحه ای برای تخصیص اعتبار به اشتغالزایی در مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هادی درفشی معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در نشست شورای معاونان بنیاد مسکن استان فارس در شیراز بیان کرد: با توجه به حادثه خیزبودن کشور و وقوع زلزله‌های متعدد در سال‌های مختلف، در قالب اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون تعداد واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم از ۷ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس طرح مقاوم سازی مسکن روستایی، سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم سازی شود که از سال ۸۴ تا کنون برای مقاوم سازی یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی قرار داد منعقد شده و یک میلیون و ۵۷۵ هزار واحد نیز مقاوم سازی شده است.

معاون بنیاد مسکن کشور ادامه داد: قبل از اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی نیز با اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۷۴ تا ۸۴ تنها ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بهسازی شد.


معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد: خانه دار شدن خانوار‌های روستایی دارای ۲ معلول در کشور با پشتوانه مردمی و خیران، یکی از اولویت‌های امسال این بنیاد است.


درفشی گفت: هم اکنون ۱۱ هزار خانواده دارای ۲ معلول و بیشتر در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار خانوار دارای مسکن شده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: ساخت واحد‌های مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول بر اساس تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و برخی نهاد‌های دیگر در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت و تا کنون ۳ هزار و ۶۰۰ خانواده روستایی دارای ۲ معلول در کشور شناسایی شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا سال ۹۷ هیچ خانواده دارای ۲ معلول روستایی در کشور بدون مسکن و یا بد مسکن نباشد.


درفشی، تهیه و اجرای طرح هادی در روستا‌های کشور را به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۹۶ برشمرد و تصریح کرد: از مجموع ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور، تاکنون طرح هادی در بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ روستا اجرا شده است.


وی اظهار کرد: تاکنون در بیش از ۴۰ درصد روستا‌های کشور طرح هادی اجرا شده و امسال تهیه و اجرای این طرح در سایر روستا‌ها در حال انجام است.

 معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در کشور مورد نیاز است.


درفشی اضافه کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از معابر روستایی کشور در ۱.۵ سال گذشته با بیش از ۲۵ میلیون متر مربع آسفالت و قیر رایگان، نوسازی و بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه توجه خاص به توسعه و عمران روستایی از رویکرد‌های مهم دولت است تصریح کرد: از جمله اقدمات دولت در این زمینه، اختصاص قیر رایگان برای مناطق روستایی، تشکیل معاونت توسعه روستایی در زیر مجموعه معاونت ریاست جمهوری و تشکیل کارگروه توسعه روستایی در استان‌ها بوده است.

درفشی گفت: ایمن سازی و ساماندهی بافت روستایی و نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی، بازنگری طرح‌های هادی گذشته و بهسازی محیط روستایی از جمله اقدامات در دست انجام این بیناد در سال ۹۶ است.

وی به نامگذاری امسال به عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اشاره و بر ضرورت تامین معیشت در مناطق روستایی تاکید کرد و ادامه داد: لایحه‌ای برای تخصیص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار جهت اشتغالزایی در مناطق روستایی تدوین شده است.

انتهای پیام/ن

برگزاری نشست شورای معاونان بنیاد مسکن استان فارس 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار