آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در سالن کوثر اصفهان برگزار شد.

 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اختتامیه سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان در اصفهان با حاشیه هایی همراه بود که در این گزارش به برخی از این حواشی می پردازیم .

در حالی که هنرمندان و عوامل فیلم‌ها در حال ورود به سالن بودند، ظرفیت سالن پر شده بود و تعدادی از عوامل فیلم‌ها در قسمت وی آی پی جایی برای نشستن نداشتند.


تعدادی از هنرمندان و داوران به دلیل ناهماهنگی‌های ایجاد شده و نبود جایگاه ویژه برای استقرار، سالن را ترک کردند.


مراسم با 30 دقیقه تاخیر از زمان اعلام شده آغاز شد.


در این مراسم جایگاه مناسبی برای عکاسان خبری نیز درنظر گرفته نشده و عکاسان از این موضوع ابراز دلخوری می‌کنند.


شبکه خبر برای دقایقی آنتن زنده خود را در اختیار آیین اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان قرار داد.


پس از تلاوت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران آیین اختتامیه با اجرای اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون آغاز شد که با تشویق حاضران مواجه شد.

 


اشکان خطیبی مجری آیین اختتامیه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بخشی از برنامه با اشاره به برگزاری سانس‌های فوق‌العاده، از شور و هیجان جشنواره صحبت کرد و به طنز گفت: شور و نشاط جشنواره در اصفهان پیام می‌دهد که این جشنواره را یکی 2 سال در شیراز برگزار کنیم.


وی همچنین در بخشی از اجرای خود گفت: کودکان و نوجوانان به یاد ندارند اما در دهه 60 سال‌هایی که تلویزیون پر شده بود از فیلم‌های خشن ژاپنی مرضیه برومند با فیلم‌های خود سینمای کودک را زنده نگه داشت و نمایشی که الان پخش شد از کارهای این هنرمند بود.


صحبت از زاینده‌رود هم بخش دیگری از صحبت‌های خطیبی در این مراسم بود. حضور نداشتن برخی برگزیدگان جشنواره در سالن سبب شد تا اشکان خطیبی بگوید: هستند ولی نیستند، مثل آب زاینده‌رود

البته اشکان خطیبی چند سوتی نیز در اجرای خود داشت که البته مهمترین آن خطاب فرماندار اصفهان برای استاندار اصفهان بود.


در ادامه برنامه همچنان همهمه زیادی در سالن حاکم بود و خبرنگاران نیز هنوز در حال مشاجره با مسوولان برگزاری مراسم برای نشستن در سالن بودند.


سالن به شدت گرم و دستگاه های تهویه آن جوابگو نبود .


در ادامه شهردار اصفهان برای ایراد سخنرانی به روی سن آمد که البته متن ادبی را که از پیش تعیین کرده بود قرائت کرد.


وی گفت : رجعت دوباره پروانه ها به اصفهان و پرواز خیال انگیز آنها بر فراز آسمان آبی هنر، دلالت بر حقیقت انگارناپذیری دارد که هنر در تار و پود حیات کهن شهر اصفهان نقشی ابدی و جاودانه انداخته است.


جمالی نژاد ادامه داد: یقینا سینمای کودک و نوجوان در تداوم و استمرار این جشنواره ها باید به مرز شکوفایی برسد و متناسب با شان و منزلت هنری اصفهان قد برکشد و آنچنان که انتظار می رود جهانی شود.


شهردار اصفهان افزود: مدیران شهری اصفهان باید بدانند که جهان آینده متعلق به کودکان و نوجوانان است و بایستی خشت بنای آینده ای بهتر در اینگونه رویدادها افکنده شود .


وی با اشاره به نقش خانواده ها در ارائه مبانی تربیتی کودکان و نوجوانان گفت: خلاقیت و نوآوری که یقینا ما برای اداره شهر به آن نیاز داریم در میان کودکان و نوجوانان مشاهده می شود.


رسول زرگر پور استاندار اصفهان نیز تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در این استان را خواستار شد.


استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت های هنری و سینمایی اصفهان افزود: این ظرفیت های فرهنگی و هنری می تواند زمینه این امر را فراهم سازد.


وی با اشاره به سابقه 10 هزار ساله اصفهان و انتخاب پایتخت ایران اسلامی در چهار دوره تاریخی، اظهارکرد: بناهای زیبا و هنرمندانه، این پایتخت تاریخی و فرهنگی را پر عظمت کرده است.


زرگرپور افزود: اگر روزی اصفهان باعنوان نصف جهان شناخته می شد، امروز این شهر با حضور فیلم های کودکان و نوجوانان از سراسر جهان و ترنم شادی کودکان و نوجوانان به همه جهان تبدیل شده است.


وی با اشاره به برگزاری مجدد جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان پس از گذشت چندسال، بازگشت عزتمندانه این جشنواره را زادگاه و وطن اصلی خود یعنی اصفهان و برگزاری موفق سی امین دوره این جشنواره در این شهر را به مردم و مسئولان اصفهان تبریک گفت.


استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد: برای سالهای آینده بگونه ای برنامه ریزی شود تا کودکان از دورترین نقاط اصفهان، امکان حضور در این جشنواره و استفاده از برنامه های آن را داشته باشند.


رضا داد دبیر جشنواره نیز از استقبال بی نظیر اصفهانی در زمان پخش فیلم ها ابراز رضایت کرد و گفت : انشالا در سال های آینده نیز جشنواره در تابستان برگزار خواهد شد .


در هنگام اهدا جوایز به یکی از فیلم های خارجی جشنواره که داوران چینی حضور داشتند مرضیه برومند به شوخی به آنها گفت شما نیز همانند برخی از مسولان هنگام پول دادن زیاد صحبت می کنید که موجب خنده حاضرین شد.


شوخی های  برومند تمامی نداشت و در بخش های مختلف اهدا جوایز مکرر شوخی می کرد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.


پرواز زودهنگام صالحی امیری، جشنواره کودک را از صحبت‌های وزیر محروم کرد.


البته تاخیر در اجرای برنامه و بی نظمی در کنداکتور برنامه اختتامیه از دیگر دلایل صحبت نکردن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.


سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، جمعه گذشته با پخش آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.


این جشنواره تا 15 تیر سالجاری در کلانشهر اصفهان ادامه داشت و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در 2 بخش کودک و نوجوان به نمایش در آمد.


«21 روز بعد» و «اسکی باز» جوایز جشنواره کودک را ربودند تا این جشنواره نیز به کار خود پایان دهد.

 


گزارش از سید امیر مهدی ساب چیان

 

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.