ستاد باز آفرینی شهری ۲۳۴ محله شهری در کشور را بهسازی و نوسازی می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هوشنگ عشایری عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف احیاء بهسازی و نوسازی در استانداری فارس اظهار کرد: به منظور ارتقای کیفیت زندگی مردم طرح‌های شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در سال‌های اخیر از پروژه محوری به محله محوری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۷۰ محله در کشور مورد هدف ستاد بازآفرینی شهری قرار دارد، ادامه داد: امسال که سال اول اجرای برنامه ششم توسعه است ۲۳۴ محله در کشور با همکاری  ۲۱ دستگاه عضو ستاد باز آفرینی بهسازی می‌شود.

هوشنگ عشایری تصریح کرد: این طرح‌ها شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع ساخت ساختمان اعم از آموزشی، بهداشتی و درمانی، سالن ورزشی، خانه محله، کتابخانه و مجتمع‌های چند عملکردی و کلانتری و همچنین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع فضای عمومی شهری اعم از کف سازی، ساخت پارک، پارک محله‌ای و پارک کودک است.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران بیان کرد: برای استان فارس و شهر شیراز با توجه به حساسیت‌ها و گستردگی استان در محله‌های تاریخی ۲۶۲ میلیارد ریال اعتبار امسال از منابع بودجه عمومی دولت و ۱۴۰ میلیارد ریال بودجه از منابع داخلی شرکت عمران و بهسازی کشور به فارس اختصاص داده اند.

تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف احیاء بهسازی و نوسازی استان فارس نیز اظهار کرد: در شهر‌ها باید توسعه موزون اتفاق بیفتد و ما باید همه موارد و نیاز محلات را در مطالعات ببینیم.

وی ادامه داد: با توسعه محیط، فرهنگ انسان‌ها نیز توسعه می‌یابد و توسعه محیط فیزیکی توسعه محیط فرهنگی را بدنبال دارد و تمام محلات و بخش‌های شهر‌ها باید موزون با یکدیگر توسعه یابند.

انتهای پیام/ن

سالانه ۲۷۰ محله در کشور مورد هدف ستاد بازآفرینی شهری قرار دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار