معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۶۰ پروژه اکنون توسط دبیرخانه ستاد باز آفرینی در دست اقدام و بالغ بر سه هزار پروژه نیز با همکاری سایر دستگاه‌های متولی در حال انجام است.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی روز شنبه در جمع شهرداران استان گفت: طی سال گذشته در بخش پروژه‌های خدمات روبنایی زیر بنایی، با همکاری مجموعه دستگاه‌های ستاد باز آفرینی و مشارکت شهرداری، ۲ هزار پروژه در سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود ۵۸۵ پروژه توسط دبیرخانه ستاد باز آفرینی شهری و با همکاری ادارات کل راه و و شهرسازی به به بهره برداری رسیده است.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی کشور با تاکید بر اینکه در بازآ فرینی شهری مهمترین دستگاه نقش آفرین شهرداری‌ها هستند، گفت: شهرداری‌ها به عنوان یک شریک راهبردی مجموعه وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرداران علاوه بر نهضت ملی در حوزه باز آفرینی شهری نقش اثر گذاری دارند، اظهار داشت: مسوولیت اجرای طرح تفضیلی و طرح‌های توسعه شهری بر عهده شهرداری‌ها است.

معاون وزیر راه با تاکید بر اینکه برای پیشبرد برنامه‌های باز آفرینی شهری نیازمند همکاری شهرداری‌های کشور هستیم، ادامه داد: همکاری‌های بین بخشی می‌تواند اثر بخشی بهتری را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: در این راستا پیش نویش تفاهم نامه‌ای با ادارات کل راه شهر سازی ابلاغ شده که بر مبنای آن همکاری‌ها و تعاملات ۲ جانبه با شهرداران شتاب می‌گیرد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی کشور یادآور شد: انتظار بر این است ادارات کل و شهر سازی با شهرداران در محدوده باز آفرینی شهری ۲ جانبه یا تک به تک را منعقد کنند.

آیینی افزود: هدف از انعقاد تفاهم نامه نوسازی مسکن است و در این راستا شهرداری‌ها بیش از گذشته پیشقدم شوند.

وی اظهار داشت: در سطح کشوری نیز تفاهم نامه‌هایی با گروه‌های جهادی بسیج سازندگی و ... انجام گرفته تا تحت نظر شهرداری آموزش‌های لازم را فرا گرفته و سپس در محلات فعالیت داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی کشور خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی لازم در خصوص بسته‌های باز آفرینی اهمیت زیادی دارد، اما آنگونه که باید و شاید اطلاع رسانی دقیقی انجام نگرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.