سیدامیر سیدزاده تهیهکننده سینما در خصوص فضای تهیهکنندگی چند سال اخیر سینمای ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تهیهکنندگی در دنیا بر خلاف ایران یک جایگاه و موقعیت ویژهای دارد و در هر پروژه حرف اول و آخر را میزند.
وی افزود: یک تهیهکننده سینمای تمام عیار و حرفهای دارای معلومات، تحصیلات آکادمیک، آشنایی کامل با سینما و...است اما متأسفانه در ایران یک عده به راحتی تهیهکننده شدند و صلاحیت این حرفه مهم را ندارند.
وی ادامه داد: آن چیزی که مهم است تهیهکننده به عنوان نفر اول پروژه باید تصمیماتی بگیرد که به کیفیت و حفظ آبروی خود و پروژه ختم شود نه اینکه به صرف دارا بودن کارت تهیهکنندگی چند میلیون دریافت کند، با این اوصاف چیزی جز صدمه به خود و فیلم خروجی دیگری ندارد.
تهیهکننده «مادر قلب اتمی» اظهار داشت: تهیهکننده حرفهای سینما میداند باید در برابر فیلمی که ساخته است و مشکلات احتمالی آن جوابگو باشد.
سیدزاده خاطرنشان کرد: تهیهکنندگی همان طور که به موازات و در مسیر یک رشته شغلی در ایران پیش میرود، باید تحصیلات و معلومات این حرفه نیز به آن تزریق شود.
انتهای پیام/