مجموع اعتبارات آب شرب پایدار مصوب در سفر رئیس جمهور، ۱۳ میلیارد به آب شرب اختصاص پیدا کرد که دو میلیارد آن برای مخزن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  مهدی زندیه وکیلی معاون استاندار سمنان گفت: ساخت این مخزن پنج هزار مترمکعبی سرخه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تامین می شود که بالغ بر ۳۰میلیارد تومان برای آب شرب پایدار در آن سفر در نظر گرفته شد.

وی افزود: از مجموع اعتبارات آب شرب پایدار مصوب در سفر رئیس جمهور، ۱۳ میلیارد به آب شرب اختصاص پیدا کرد که دو میلیارد آن برای مخزن است.

معاون استاندار سمنان اظهارداشت: ساخت این مخزن با مناقصه به بخش خصوصی واگذار شد که با وجود کمبود ۲۰ لیتر برثانیه آب در سرخه احداث مخزن می تواند مشکلات را برطرف کند.

زندیه وکیلی تصریح کرد: با اصلاح شبکه، زون بندی در کنار احداث مخزن ذخیره مشکل افت فشار آب در مناطق پایین دست شهر سرخه حل خواهد شد.

وی افزود: چاه‌های آب سرخه تا چند سال اخیر بیش از ۲۵ لیتر در ثانیه برداشت آب داشتند که با مصرف بالا و افزایش دما و خشکسالی، دبی این چاه ها به کمتر از ۲۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

معاون استاندار سمنان همچنین گفت: تصفیه خانه جدید و آب شیرین کن سرخه که در دهه فجر توسط استاندار سمنان کلنگ زده شد نیز در هفته دولت سالجاری به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ م


برای این مخزن آب بالغ بر 2میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار