مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: توجه به نظام جامع فنی و حرفه‌ای را در دستور کار داریم تا همزمان با پایان برنامه ششم توسعه به رشد ۵۰ درصدی آموزش‌های مهارتی برسیم.

لزوم توجه به بازنگری در نظام جامع فنی و حرفه‌ای محسن حسینی مقدم مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره  برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هنرستان ها در سال تحصیلی آینده مطرح کرد: 41 رشته در حوزه‌های صنعت، کشاورزی ، خدمات و هنر ارائه خواهد شد اما هنوز برای ورود رشته‌های جدید از سوی سازمان پژوهش اعلامی انجام نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال هنرستان ها سه ساله می‌شوند و به توسعه آموزش‌های مهارتی توجه ویژه‌ای شده است برنامه‌هایی برای افزایش آشنایی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه آموزش‌های مهارتی و همچنین برنامه‌های سند تحول بنیادی نظام جامع فنی و حرفه‌ای و کاردانش را مورد توجه قرار دادیم و نگاه پنج ساله‌ای به آن داریم تا با پایان برنامه ششم  رشد 50 درصدی در حوزه آموزش‌های مهارتی دست یابیم.

حسینی مقدم بیان کرد: با توجه به این نظام جامع توجه به بحث نیروی انسانی شکل جدی‌تری گرفته تا در سال های تحصیلی آتی با کمترین مشکل در این حوزه مواجه باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به تغییر در نظام آموزشی و استقرار پایه یازدهم نیازمند تحولاتی در برنامه آموزشی هستیم تا دوره کاردانی پیوسته برای هنرآموزان فنی و حرفه ای متناسب با شرایط در سال های آتی نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

ضرورت ایجاد تحولاتی بزرگ در برنامه آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار