جمال الدینی در نشست خبری:

رشد 38 درصدی عملیات های حوادث جاده ای از ابتدای سال

سخنگوی هلال احمر از رشد 22 درصدی عملیات امداد و نجات از ابتدای سال 96 خبر داد و گفت: همچنین در این مدت عملیات های حوادث جاده ای 38 درصد رشد داشته است.

رشد 38 درصدی عملیات های حوادث جاده ای از ابتدای سالبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید حمید جمال الدینی در نشست خبری امروز با اشاره به آمار عملیات های امداد و نجات از ابتدای امسال گفت: در سال جدید 2 هزار و 674 مورد عملیات امداد و نجات انجام شده که نشان دهنده رشد 22 درصدی است.

وی افزود: از جهت تعداد عملیات افزایش یک درصدی داشته ایم که این آمار به هیچ وجه خوشایند جمعیت هلال احمر نیست.

سخنگوی جمعیت هلال احمر بیان کرد: 20 درصد افزایش انتقال مصدومین به مراکز درمانی با رقم هزار و 601 مورد، 38 درصدی عملیات های حوادث جاده ای با هزار و 318  مورد و 38 درصدی ماموریت های کوهستان با 118 مورد را شاهد هستیم.

وی افزود: 2 هزار امدادگر تاکنون دوره های باز آموزی را سپری کرده اند که 1500 نفر در سطح پیشرفته و خاص این دوره ها را گذرانده اند.

جمال الدینی اضافه کرد: باید گفت که میزان فوتی ها در حوادث نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته که از 21 نفر به 15 نفر رسیدند ما در واقع نگران امار تابستانی هستیم چرا که باید شاهد از دست دادن جان هموطنانمان باشیم گرچه تعداد فوتی ها کاهش یافته اما خوشایند ما نبوده و نیست.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه  مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تمامی تمهیدات را برای برپایی حج توام با سلامت اندیشیده است، تاکید کرد: در دو شهر مکه و مدینه بیمارستان در نظر گرفته شده است.

اعزام 570 پزشک آموزش دیده به سرزمین وحی

وی با بیان اینکه  90 مجموعه بهداشتی برای تمتع 96 در نظر گرفته شده است،گفت: 570 نفر از پزشکان  اعم از پیراپزشک، پزشک عمومی و متخصص آموزش دیده، پیش از حضور حجاج به سرزمین وحی اعزام می شوند .

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه امسال 86 هزار زائر به حج اعزام می‌شوند، گفت: برای تمام کاروان‌های حج دوره مدیریت بحران برگزار می‌شود و در زمینه واکسیناسیون حجاج نیز اقدامات لازم در نظر گرفته شده است.

جمال‌الدینی اضافه کرد: در 170 مرکز هلال‌احمر پس از انجام تست سلامت واکسن مننژیت به زائران حج تزریق می‌شود البته زائران باید در نظر بگیرند که حداقل دو هفته قبل از اعزام واکسن را تهیه و جهت تزریق آن اقدام کنند.

وی گفت: حدود 4 تا 6 تریلیر دارو و تجهیزات جهت ارسال به عربستان آماده شده و پس از اخذ مجوزهای مربوطه این تجهیزات به مکه و مدینه فرستاده می‌شوند.

وی در ادامه به موضوع انبارهای امداد و نجات اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر حتی با وجود سخت‌ترین مشکلات و کمبود بودجه، ارائه خدمات به مردم را در نظر گرفته و تلاش می‌کنیم بهترین اقدامات را جهت کمک به مردم حادثه‌دیده انجام دهیم.

جمال الدینی گفت: در حال حاضر 550 دوره امداد و نجات در کشور داریم و تا پایان امسال نیز تلاش می‌کنیم 75 شهرستان آسیب‌پذیر به جمعیت بالای 120 هزار نفر را مجهز به تیم‌های واکنش‌سریع کنیم.

انتهای پیام/

6 تریلر دارو و تجهیزات به عربستان ارسال خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۶
عمليات هاي اشخاص هايي كه مدارك هاي تحصيلي در رشته علوم هاي كوناگون خود رادر گزارشات روزانه بر عليه يكديگر و بر خلاف قوانين هاي جاري با پيشنهادات مردم هاي با نام عسگر عسگرزاده منتشر ميكنند
استوپ چه كار داره ميكني اقا ؟ منظورت از اين نظر دادن چيه ؟ ما را سر كار گذاشتي ؟
آخرین اخبار