سخنگوی کمیسیون آموزش از بررسی تفریغ بودجه وزارت علوم با حضور کارشناسان دیوان محاسبات خبر داد.

بررسی تفریغ بودجه وزارت علوم با حضور کارشناسان دیوان محاسبات در کمیسیون آموزشمیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح جلسه امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: کارشناسان دیوان محاسبات به منظور ارائه گزارشی درباره تفریغ بودجه وزارت علوم و آموزش و پرورش امروز میهمان نشست این کمیسیون بودند.

وی ادامه داد: در این جلسه بعد از ارائه گزارش، نمایندگان نقطه نظرات و انتقادات خود را مطرح کردند و قرار شد این گزارش به صورت مکتوب به نمایندگان مجلس ارائه شود.

نماینده مردم گرمی با اشاره به تفریغ وزارت علوم و تحقیقات بیان داشت: هیئت امنایی بودن دانشگاه‌ها و تصمیم گیری مستقل موجب شده رویه مالی یکسان و واحدی در کشور حاکم نباشد که این امر عملا مشکلاتی در زمینه تصمیم‌گیری‌ها در دانشگاه‌های کل کشور بوجود آورده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: نیازمند تصمیم‌گیری با رویه واحدی در بحث مالی هستیم تا خدای ناکرده سوءاستفاده انجام نشود.

میرزاده همچنین با اشاره به تفریغ بودجه آموزش و پرورش نیز گفت: بحث طرح حمایتی طی چند سال پیش در آموزش و پرورش اجرا شد که بر این اساس برخی افراد غیرحقیقی مدارس را در اختیار یا اداره کردند که امروز مشکلاتی در این رابطه بوجود آمده است که نیازمند بررسی بیشتر است تا اموال آموزش و پرورش دچار ضرر نشود.

وی خاطرنشان کرد: باید تصمیمی گرفت که آموزش و پرورش دچار ضرر و زیان نشود که قرار است تدابیر لازم در این مورد اندیشیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار