قرآن آموزان داخل و خارج از کشور در طرح یک ساله حفظ تخصصی قرآن کریم در شیراز شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام علی سبویی مدیر مدرسه شبانه روزی موسسه قرآنی و فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شیراز در افتتاح طرح حفظ تخصصی قرآن کریم گفت: در این طرح ۸۰ قرآن آموز از ۲۰ استان کشور و کشورهای نیجریه، هند، پاکستان، افغانستان، جمهوری‌آذربایجان و تاجیکستان در شیراز به حفظ قرآن کریم می‌پردازند.


وی افزود: سه سال از آغاز به کار مرکز بین‌المللی تخصصی حفظ قرآن حضرت شاهچراغ (ع) شیراز می‌گذرد و امسال در آستانه سال تحفیظی جدید قرآن آموزان ۱۴ تا ۲۲ سال در طرح حفظ یکساله این مرکز شرکت می‌کنند و تا پایان خرداد سال ۹۷ حافظ کل قرآن می‌شوند.


سبویی با اشاره به اینکه دوره آموزشی این طرح ۴۵ روزه است و شرکت کنندگان سه جزء قرآن کریم را حفظ خواهند کرد، ادامه داد: قرآن آموزان پس از قبولی در آزمون می‌توانند در دوره اصلی که شهریور برگزار می‌شود شرکت کنند و به حفظ کل قرآن کریم بپردازند.


مدیر مرکز حفظ و قرائت قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز تصریح کرد: در طرح یکساله حفظ قرآن کریم، قرآن آموزان و نخبه‌های قرآنی، حفظ محتوا و فهم آیات نورانی قرآن را در کنار تجوید، ترتیل و ارتقاء مبانی قرائت، آموزش می‌بینند.


حجت الاسلام مهندسی اظهار داشت: در پایان طرح یکساله حفظ تخصصی قرآن کریم، مدرک کارشناسی علوم قرآنی از سوی وزارت ارشاد و وزارت علوم اعطا می شود.


۴۰ قرآن آموز تاکنون توانسته اند در مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، حافظ کل قرآن شوند.
انتهای پیام/ر


رقابت 80 قرآن آموز در طرح یک ساله حفظ تخصصی قرآن کریم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار