اهواز؛

بهره مندی از مزایای قرار داد آب کشاورزی در شمال خوزستان

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان بر بهرمندی کشاورزان ازمزایای قرار داد آب کشاورزی تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به آغاز عقد قرارداد آب محصولات تابستانه مزارع زیر پوشش این شبکه آبیاری بیان داشت: دفتر عقد قرارداد آب به روش حجمی در امور مشترکان این شرکت راه اندازی شده است.

محمد اسلامی افزود:پارسال طرح تحویل حجمی آب بصورت آزمایشی در 40 دریچه شبکه آبیاری دز اجرا شد که نتایج خوبی به بار آورد.


وی بیان داشت: با اجرای این طرح در بیش از چهار هزار هکتار از زمین های مورد نظر، به میزان هشت درصد کاهش مصرف صورت گرفت و از اتلاف حدود پنج میلیون متر مکعب آب جلوگیری شد و از طرفی کشاورزان شرکت کننده در طرح، نسبت به روش هکتاری به میزان 5 درصد (معادل 460 میلیون ریال) آب بهای کمتری پرداخت نمودند.


اسلامی از نمایندگان کشاورزان تحت پوشش شبکه های آبیاری شمال خوزستان خواست با مراجعه به دفتر مشترکین حجمی و عقد قرارداد تامین آب ازمزایای این طرح بهره مند شوند.


مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان افزود: در تابستان امسال محدودیت چندانی در میزان کشت محصولات تابستانه وجود ندارد و کشاورزان تحت پوشش می توانند با رعایت الگوی مصرف بهینه قرارداد آب اراضی خود را ببندند.


وی اظهار کرد: اگرچه محدودیت کشت وجود ندارد ولی همچنان استفاده درست از آب و به خصوص آبیاری شبانه مورد تاکید است ؛ بویژه آنکه محدودیت های بارشی و به تبع آن کاهش ذخائر منابع آبی هر چند سال یکبار تکرار می شود.


انتهای پیام/م

محدودیت های بارشی و کاهش ذخائر منابع آبی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار