چن مینر با حمایت رئیس جمهور چین به عنوان رئیس حزب کمونیست در «چونگ کینگ» انتخاب شد.

ستاره سیاسی چین رئیس حزب « چونگ کینگ» شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «چن مینر» یک سیاستمدار چینی که محبوبیت او به تازگی رو به افزایش بوده است به عنوان رئیس حزب کمونیست چین در «چونگ کینگ» انتخاب شد. چن یکی از افراد مورد اعتماد «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین است و انتخاب او نشان می‌دهد شی در حال تقویت ریاست جمهوری خود است.

زمانیکه شی جین پینگ رئیس حزب کمونیست چین در استان «چجیانگ» بود، چن در کنار او کار می‌کرد و در سال های اخیر به سرعت پله های ترقی را طی کرد. چن یک ماه پس از آغاز ریاست جمهوری شی جین پینگ به سمت فرماندار استان «گوئیژو» منصوب شد و در سال 2015 نیز به عنوان رئیس حزب کمونیست چین در این استان پذیرفته شد.

منابع آگاه می گویند هدف نهایی چن ورود به کمیته 7 عضوی پولیت‌بورو (PSC) است. این منابع بر این باورند چن با داشتن حمایت شی جین پینگ می تواند مستقیماً وارد این کمیته شود.

چن در حال حاضر فقط عضو کمیته‌ مرکزی 205 نفری است و ورود به PSC او را به یکباره دو رتبه ترفیع می‌دهد. یعنی او بدون ورود به کمیته 25 عضوی پولیت‌بورو به کمیته 7 عضوی راه پیدا می کند. این کمیته قدرت نهایی را در دومین اقتصاد بزرگ جهان در دست دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار