مدیرکل اوقاف استان یزدگفت:۲۲۰۰ ملک وقفی در محدوده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛    حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزدگفت: وقف یکی از بارز‌ترین صدقات جاریه و میراث فرهنگی است که از دیرباز در یزد وجود داشته و جایگاه استان را به لحاظ تعداد موقوفات در رتبه پنجم کشور قرار داده است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: با توجه به فرهنگ دینی و مذهبی عامه مردم دارالعباده یزد قریب به نیمی از موقوفات استان با نیات مرتبط با پاسداشت فرهنگ عاشورا و عزاداری حضرت سید الشهدا‌(ع) به ثبت رسیده است.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: قدیمی‌ترین سند وقفی موجود در اداره کل اوقاف استان مربوط به موقوفه جامع‌الخیرات سید رکن‌الدین است که قدمتی 710 ساله دارد و از ارزش بالایی برخوردار است.

زارع‌زاده با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو در تیر ماه امسال و با تاکید بر اهمیت این اقدام، گفت: دو هزار و 200 رقبه و ملک وقفی در این بافت تاریخی وجود دارد که یادگار کهن واقفین خیر اندیش این دیار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه وقف یکی از ویژگی‌های بسیار خوب انسانی است، گفت: در دین مبین اسلام تاکید زیادی بر وقف صورت گرفته و در طول سال‌های مختلف هم بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی به وسیله موقوفات برطرف شده است.

انتهای پیام/ی

تاکیدبرضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار