۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال امسال به کمیته امداد مازندران اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد سعادت معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه یکی از اهداف مهم  این نهاد توانمند سازی مددجویان تحت حمایت است گفت: ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در  سال ۹۶ به کمیته امداد مازندران  اختصاص یافت.

وی با بیان  اینکه این مبلغ میان ۱۳ بانک عامل اعم از دولتی و خصوصی توزیع شده است، افزود: ۴۰ درصد از این تسهیلات به بانک  ملی با مبلغ ۳۴۹ میلیارد ریال، ۱۹ درصد به بانک ملت به ارزش ۱۶۵ میلیارد ریال، حدود ۱۵ درصد به بانک صادرات به ارزش ۱۲۶ میلیارد ریال توزیع شد.

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: براساس شورای پول و اعتبار تسهیلات خود اشتغالی از منابع بانکی ۲۰۰ میلیون ریال به ازای هر نفر در نظر گرفته که به بانک عامل نیز از طرف  بانک مرکزی ابلاغ و تحقق یافت.

سعادت با بیان اینکه براساس آخرین گزارش‌ها ۱۰۰ درصد اعتبارات درنظر گرفته شده توسط  بانک‌ های  ملی، مهر ایران، پارسیان  و اقتصادنوین توزیع شده است، افزود: برخی دیگر از بانک‌ها نیز در حال توزیع بخشی از اعتبارات تخصیصی به شعب شهرستانی هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه درصورت تحقق  ۱۰۰ درصد اعتبارات، ۳ هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال اجرا خواهد شد گفت: در سال گذشته اعتبارات این نهاد از منابع تسهیلات بانکی ۴۱۰ میلیارد ریال بوده که با همکاری و مساعدت  دستگاه‌ های اجرایی و بانک‌ های عامل همه‌ مبالغ  توزیع شده جذب شد.

وی با بیان اینکه  در سال ۹۶ منابع اعتباری حدود ۱۱۲ درصد رشد رشد یافت گفت:این منابع باید بر اساس قانون بودجه تا پایان آذر ماه ۹۶ جذب شود.

سعادت با توجه  به اجرای طرح‌ های اشتغال در سه ماه نخست امسال گفت: در این مدت ۲۶۰ طرح اشتغال دربخش‌ های خدمات، کشاورزی، دامپروری و تولیدی برای مددجویان ایجاد شد.

وی بابیان اینکه آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای به هزار و ۱۹ نفر  از مددجویان در سه ماه نخست امسال ارائه شد، گفت: این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف مهارتی و کار آفرینی برای هماهنگی افراد و ایجاد مشاغل خرد برگزار شد.

انتهای پیام/ م
خودکفایی مددجویان مازندران با دریافت تسهیلات اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.