اصفهان؛

اصفهان رتبه دوم تولد چند قلوها

استان اصفهان بعد از تهران رتبه دوم تولد چند قلویی را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: 1954 خانوار چند قلوتحت پوشش بهزیستی هستندو اکثر خانوادهای چند قلو یی از خانوادهای کم بضاعت هستند و این خانواده‌ها می‌توانند به بهزیستی مراجعه و از خدمات این سازمان استفاده کنند.

مرضیه فرشاد افزود: دفتر شبه خانواده فرزندان بد سرپرست را تحت پوشش قرار داده که 37 مرکز آن در استان وجود دارد و تحت عنوان خانه کودک و نوجوان به صورت هیأت امنایی و با کمک خیریه‌ها اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 450 کودک در این خانه‌ها هستند ادامه داد: 538 کودک هم خارج از این خانه اما تحت قیمومیت بهزیستی از خدمات استفاده می‌کنند، این کودکان تحت تکفل یکی از اقوام خود هستند و از سوی بهزیستی تسهیلات دریافت می‌کنند.

فرشاد گفت: سال 95 در خصوص پذیرش کودک 240 مورد و 73 نوزاد داشتیم که یک‌سوم کودکان تحت پوشش بهزیستی دچار معلولیت هستند و چالش جدی که بهزیستی در حال حاضر با آن روبروست هزینه کودکان معلول است که در گذشته بیمه آن را تقبل می‌کرد اما با تغییر قانون کودکان دیگر تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان افزود: بهزیستی استان بر 900 مهد نظارت می کند که مجوز دارند و هم اکنون 50 پروانه مهدکودک هم در دست اقدام داریم.

فرشاد با بیان اینکه 40 هزار کودک در قالب بخش دولتی از این مراکز استفاده کرده‌اند ادامه داد:51 آدینه مهد هم در اصفهان فعال‌اند که بیش از 2 هزار کودک از این ادینه مهد ها بهره می برند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.