رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: تمام تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات انجام شده و انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی در محیطی امن برگزار می شود.

برگزاری انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی در محیطی کاملاً امن/ تمام تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات انجام شده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد تارا رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری که ظهر امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات سازمان نظام پزشکی در دوره‌های گذشته متاسفانه با مشارکت تعدادی کمی از جامعه پزشکان انجام شده و میزان مشارکت آنها در سال گذشته در حدود 12 درصد بوده است و این میزان شرکت کننده با حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس بسیار کم است.

وی بیان کرد: برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی وزارت بهداشت اقدامات خوبی را انجام داده است که در این سطح در کشور انتخاباتی به صورت الکترونیکی انجام نشده است.

رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: برای برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی تعداد 250 هزار نفر واجد شرایط را شناسایی و شاغل بودن آنها را مورد تایید قرار داده که همگی آنها در 200 حوزه در سراسر کشور هستند.

وی عنوان کرد: افراد با خیال آسوده می‌توانند از منزل با اطمینان و امنیت بالا به وسیله گوشی‌های خود رای بدهند که این تجربه حتی در حوزه سیاسی کشور نیز بی نظیر است که انتخابات سازمان نظام پزشکی به دو صورت حضوری و غیر حضوری می‌تواند انجام شود و این روش سبب افزایش مشارکت و عدالت در این انتخابات می‌شود.

تارا با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی جلوی سفر بین شهری بیش از 80 هزار نفر را می‌گیرد، افزود: افراد با استفاده از اینترنت تنها به مدت سه دقیقه می‌توانند با وارد کردن کد‌های شناسایی و پاسخ دادن به سوالات امنیتی در انتخابات سازمان نظام پزشکی شرکت کنند و این روش بین دو تا شش ساعت صرفه‌جویی در زمان افراد مجاور در حوزه رأی‌گیری می‌کند.

وی ادامه داد: همه زیرساخت‌های لازم از لحاظ امنیت و کیفیت داده‌ها فراهم شده است و برای این کار از بهترین شرکت‌های الکترونیکی و نرم‌افزاری دعوت به عمل آمده است.

رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه کار شناسایی هویت افراد شرکت کننده در انتخابات در پنج مرحله انجام می‌شود، افزود: در 5 دفعه افراد شرکت کننده در انتخابات تأیید می‌شوند و این افراد باید شماره‌های همراه خود را در سیستم وارد و به سوالات پاسخ بدهند و پس از انجام این کار و تأیید هویتشان‌ می‌توانند در انتخابات به صورت الکترونیکی و یا غیرحضوری‌ شرکت کنند.

 وی گفت: افرادی که شماره‌های همراه آنها به نام خود نبوده یا به سؤالات امنیتی به درستی پاسخ نمی‌دهند، می‌توانند به حوزه‌های رأی‌گیری به صورت حضوری مراجعه کنند.

 تارا با بیان اینکه در صورت وارد نشدن کد و اخذ نکردن تأییدیه‌ هویت به صورت اتوماتیک از چرخه انتخابات حذف می‌شوند، افزود: با انجام رمزنگاری‌های لازم رأی افراد شرکت‌کننده در انتخابات سازمان نظام‌پزشکی به هیچ عنوان مشخص نمی‌شود و در همین راستا پروتکل‌ گمنام‌سازی رای افراد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر حتی شخصی سرور‌ را بردارد به علت رمز‌های متفاوت‌ نمی‌تواند از رأی افراد مطلع شود‌ و برای شمارش آرا باید امضای الکترونیک چهار نفر از میان هفت نفر از اعضا در سیستم به ثبت برسد و وزارت بهداشت نیز در طول زمان برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی در صورت بروز مشکل از سامانه‌های موازی استفاده می‌کند.

رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه سامانه‌های پیا‌مکی در انتخابات امسال قرار دارند، تصریح کرد: آزمایش‌های لازم در جهت امنیت انتخابات سازمان نظام پزشکی صورت گرفته و به وسیله سازمان پد‌افند غیر‌عامل تمام آزمایش‌های لازم و نظارت بر انتخابات، همچنین تایید آن در طول برگزاری صورت می‌گیرد.

وی افزود:  افرادی که در انتخابات سازمان نظام پزشکی به صورت الکترونیکی شرکت می‌کنند قبل از برگزاری آن آموزش‌های لازم به صورت پنل‌ و اینفوگرافیک‌ داده می‌شوند و تا به امروز 207 هزار نفر تأییدیه‌های بالادستی‌ را دریافت و حق شرکت در انتخابات را دارند.

تارا یادآور شد: در هنگام افزایش فشار بار در طول برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی تمامی تمهیدات لازم انجام شده تا این انتخابات بدون هیچ مشکلی برگزار شود و ما از طریق کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف افزایش بار و میزان جمعیت را امتحان کرده‌ایم.

 انتهای پیام/

 تمام تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات نظام پزشکی انجام شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار