داشتن شهر زیبا، حق شهروندان است؛

آغاز طرح پاکسازی دیوارنویسی های بندر بوشهر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در برخی از خیابان­های شهر قدم زده و با دیوارهایی روبه­ رو شده باشید که به ­جای طراحی­ های زیبا، با دیوارنوشته­ هایی از کسب­ و کارهای بعضا فصلی پر شده باشد

داشتن شهر زیبا، حق شهروندان استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در همین زمینه، مدیر زیباسازی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر با اشاره به این‌که پاکسازی دیوارنوشته‌ها از سطح شهر از امروز آغاز شده است، ادامه داد: در ابتدای کار، خیابان­هایی که دیوارنویسی در آنها رو به افزایش است و دیوارهای آن بیشتر به چشم می­آیند در اولویت پاکسازی قرار گرفته­اند؛ چهارراه مخابرات، میدان انتظام، خیابان فرودگاه و خیابان ساحلی از این دست خیابان­ها هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر، مهدی عادلی با تاکید بر این­که عدم برخورد مناسب با افراد متخلف، دیوارنویسی­ ها را در سطح شهر افزایش داده است، افزود: تاکنون پیگیری­های زیادی از طریق دستگاه قضایی انجام داده­ایم تا با افرادی که این دیوارنوشته­ ها را می­نویسند، برخورد قانونی شود. یکی از پیشنهادهای ما به دستگاه قضا، قطع این تلفن­ ها در صورت محرز شدن تخلف بود که مورد توافق قرار نگرفت.

وی با بیان این­که پیشنهاد دادگاه برای ما منع مردم از دیوارنویسی از طریق تبلیغات بود، تصریح کرد: متاسفانه برخی از این شغل­ها به­ صورت فصلی است و بسیاری از آنها حتی دیگر به این شغل مشغول هم نیستند. برخی از این افراد از شهرهای دیگر می­ آیند و روی دیوارهای شهر تبلیغ می­نویسند و بعد هم می روند و ممکن است به شغل دیگری مشغول شوند. بنابراین برای ما مقدور نیست که این افراد را جمع کرده و با آنها صحبت کنیم. تبلیغات هم یا اثر ندارد و یا این­که اصلا توسط افراد متخلف دیده نمی­شود. بنابراین برای این­که دیگر این دیوارنویسی­ ها را در سطح شهر نبینیم، باید خیلی سریع با این افراد برخورد شود و دستگاه قضا این افراد را جریمه کرده و موظف کند تا خودشان دیوارها را دوباره رنگ کنند.

عادلی با اشاره به این­که هزینه پاکسازی و رنگ­کاری تنها یک خیابان مانند خیابان چمران برای این سازمان میلیون­ها تومان خرج بر می­دارد، خاطرنشان کرد: برخی افراد با دو عدد رنگ سه هزار تومانی دیوارهای چندین خیابان را دیوارنویسی می‌کنند که ممکن است ده­ها میلیون برای شهرداری خرج بردارد اما مشکل اصلی اینجاست که اگر با این افراد برخورد قاطع نکنیم، پس از پاکسازی شهر از این دیوارنوشته­ ها، تنها کاری که انجام دادیم این است که دیوارهای رنگ آمیزی شده زیبایی در اختیار این افراد قرار داده­ایم که بار دیگر به تبلیغات غیر مجاز خود بپردازند.

این مقام مسوول با تاکید بر این­که هزینه­ هایی که برای رنگ­ کاری دیوارهای شهر مصرف می­شود، از جیب بیت‌المال خرج می­شود، ادامه داد: از مردم خواهش می­کنیم که با توجه به حقوق شهروندی خود، در صورت مشاهده دیوارنویسی، متخلفان را راهنمایی کرده و از تخریب زیبایی­ های شهر توسط این افراد جلوگیری کنند تا چهره شهرمان زشت نشود. ما هم از طریق دستگاه قضااین مساله را پیگیری می­کنیم و إن­شاءالله روزی برسد که دیگر دیوارنوشته­ای نباشد و با دیگر خدماتی که شهرداری ارائه می­دهد، شهری بسیار زیبا داشته باشیم.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.