اصفهان؛

تاسیس نخستین مرکز تحقیقات مواد مخدر استان اصفهان در شهرضا

فرماندار شهرضا گفت: نخستین مرکز پژوهش اعتیاد و مواد مخدر استان اصفهان، در مرکز دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا تأسیس شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، عنوان کرد: یکی از مهمترین و اساسی ترین اقدامات در هر زمینه‌ای، نتظیم و برنامه ریزی امور بر مبنای تحقیقات دانشگاهی و یافته های علمی است، اهمیت این مسئله در حوزه مسائل اجتماعی و آسیبها دوچندان می شود.

وی اظهار کرد: وجود مراکز دانشگاهی در شهرستان شهرضا یک ظرفیت بسیار مناسب است که بشتر لازم برای حل اساسی مشکلات را فراهم می ‌کند به همین منظور در حوزه معضلات اجتماعی باید از این امکان به خوبی استفاده شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به تأسیس نخستین پژوهشکده اعتیاد و مواد مخدر استان اصفهان در این شهرستان، بیان کرد: ایجاد این مرکز زمینه برطرف کردن نیازهای اسای و زیربنایی در حوزه اعتیاد و مواد مخدر در شهرستان، که مهمترین آنها تشکیل بانک اطلاعاتی جامع است را، فراهم می کند.

گلابی با تأکید بر ضرورت استفاده از مشارک مردم در بخشهای مختلف، گفت: در کشورهای توسعه یافته تلاش می شود تا از امکانات و ظرفیتهای مردمی در اجرای پروژه ها و برنامه های مهم استفاده شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار اعلام شده نرخ بیکاری در شهرضا ۳ درصد کمتر از میانگین استانی است، در حوزه سایر آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد نیز به احتمال زیاد همینگونه است اما نبود بانک اطلاعات جامع و آمار دقیق مانع از اظهار نظر قاطع در این زمینه است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.