مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی با اشاره به رتبه بندی مدارس از اول مهرماه گفت: ۶۰ درصد اولیای دانش‌آموزان مدارس غیردولتی کارمند دولت هستند

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن مسعودی مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی با اشاره به اینکه قانون مدارس غیرانتفاعی در سال ۶۷به تصویب رسید، اظهار کرد: طی دوره ای ۲۰ساله این قانون ارزیابی شده و شرایط به گونه ای شد که از سال ۸۷قانون براز عملکرد بهتر اصلاح شد و به غیردولتی تغییر نام داد و بعد از این دوره آزمایشی قانون در بهمن سال ۹۵دائمی شد که ۳۹ ماده دارد.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی اهداف متعددی در برنامه های خود دارد، افزود: در شرایط فعلی به کاهش بار مالی آموزش و پرورش و دولت کمک کرده همچنین با توجه به تحصیل یک و نیم میلیون دانش آموز در یک هزار و ۵۰۰مدرسه غیردولتی قریب به سه هزار میلیارد تومان از هزینه برای دانش آموزان کاسته است.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: فعالیت مدارس غیردولتی باعث کاهش تصدی گری دولت در آموزش و پرورش شده و اکنون قریب به ۲۰۰هزار نفر در این مدارس فعالیت دارند.

مسعودی با بیان اینکه ۷۵درصد از موسسان مدارس غیردولتی دارایی تحصیلات عالیه هستند، تصریح کرد: بخش عمده ای از کارکنان سابقه کاری طولانی در عرصه آموزشی دارند همچنین معلمان عمدتا از تحصیلکرده های دانشگاهی هستند.

وی بیان کرد: موسسان به دنبال رقابت سالم و ارائه خدمات برتر به دانش آموزان بوده تا نیازهای جامعه رفع شده و کاهش افت و گریز از تحصیل را داشته باشیم.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی ادامه داد: در اسناد بالادستی و برنامه ششم به مدارس غیردولتی اشاره شده و باید سهم این مدارس از ۱۱درصد کنونی به ۲۰ درصد افزایش یابد که در برنامه ششم باید پوشش ۱۵درصدی محقق شود.

مسعودی به مواد نظارتی و حمایتی در قانون دائمی مدارس و مراکز غیر دولتی اشاره داشت و گفت: از ماده ۱۰تا۱۴ این قانون حمایتی بوده از جمله این که به آموزش و پرورش اجازه داده تا در چارچوب قانون ساختمان های مازاد را واگذار کند همچنین مقرر تا بانک ها تسهیلاتی با کارمزد چهار درصد ارائه کنند که البته این مساله نیاز به آیین نامه دارد و هنوز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه مدارس اکنون به سمت حقوقی شدن پیش می روند، تصریح کرد: این مساله اتفاق خوبی است اما برخی موسسات هستند که از گذشته های دور به این فعالیت مشغول بوده و اکنون به دلیل هزینه های بالای مدرسه داری با مشکل مواجه شدند و باید به این گروه نیز توجه داشت؛ در واقع آن ها خیرین آموزشی هستند بنابراین  مواد حمایتی باید در کنار مواد نظارتی  وجود داشته باشد.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی با بیان اینکه ۶۰درصد از اولیای دانش آموزان مدارس غیردولتی کارمند دولت هستند، عنوان کرد: عمده مدارس غیردولتی در راستای عمل به اهداف خود موفق ظاهر شدند و نتایج و آمار گواه این مساله است.

مسعودی از درجه بندی مدارس غیردولتی یا شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: این رتبه بندی مبتنی بر هشت حیطه ۷۰۰معیارسنجش انجام می شود.

وی در خصوص مدارس هیئت امنایی بیان کرد: این نوع مدارس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش بوده و نگاه متعالی به روند آموزشی دارند البته این مدارس دولتی بوده وزیر آموزش و پرورش به دنبال جلوگیری از تنوع مدارس است.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی با اشاره به اینکه به طور کلی چهار وظیفه برای مجموعه سازمان خود در نظر داریم، یادآور شد: از حقوق دانش آموزان حمایت کرده تا هرگز از خدمات کمتر از استاندارد بهره مند نشوند، کارکنان طبق ماده ۲۵قانون حقوق و مزایا داشته باشند، حمایت از موسسان در برنامه ها گنجانده شده و آموزش و پرورش به عنوان نهاد حاکمیتی حق اعمال قوانین و مقررات را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۳۱ تير ۱۳۹۶
چرا باید مدارس به غیر انتفاعی و دولتی تقسیم بشن اونهایی که پول دارن غیر انتفاعی میرن خوب بهشون میرسند ولی افراد کم درامد باید بدوند دنبال مدارس دولتی اونم به بدبختی و شهریه نامتعارف