باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

جور 13 سال کم کاری بانک مرکزی بر دوش مردم/ سرانجام نامعلوم مالباختگان موسسات مالی غیرمجاز

چند سالی است که برای سپرده گذاران موسسات مالی اعتباری غیرمجاز مشکلات فراوانی ایجاد شده و بسیاری از مالباختگان رویای بازپس گیری سپرده های خود را در سر دارند.

جور 13 سال کم کاری بانک مرکزی بر دوش مردم/ سرانجام نامعلوم مالباختگان موسسات مالی غیرمجازبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چند سال گذشته موسسات مالی اعتباری غیرمجاز مشکلات فراونی را برای سپرده گذاران ایجاد و حجم زیادی از پرونده ها را راهی دستگاه قضا کرده است.

موسسات مالی و تعاونی هایی اعتباری که در عرض چند ماه ایجاد می شوند،   شعبه های آنها را می توان سر هر خیابانی دید، با تبلیغات و وعده پرداخت سودهای کلان مردم را تشویق به سپردن سرمایه خود نزد آنها  می کنند اما در نهایت نه تنها  قادر به پرداخت سود سپرده ها نیستند بلکه در بازپرداخت اصل وجوه هم ناتوان هستند.

این سالها موسسات مالی و اعتباری هم چون کاسپین، فرشتگان، ثامن الحجج، میزان، الزهرا و ... برای مردم درد سرهای زیادی ایجاد کرده اند و سپرده گذاران این موسسات نگران هستند که آیا می توانند به سرمایه های خود که نتیجه یک عمر کار آنهاست دست پیدا کنند.

سپرده گذارانی که با دست خود سرمایه هایشان را به این موسسات سپرده اند و حالا برای باز گرفتن پول خود به مشکل برخورده اند.

موسسه ای که قرار بود حلال مشکلات باشد، خود درد سر ساز شد

یکی از موسساتی که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده، موسسه کاسپین است.

داستان از این قرار است که تصمیم گرفته شد 8 شرکت تعاونی از جمله شرکت تعاونی الزهرا و فرشتگان  منحل شوند و جایگزین آنها یک موسسه اعتباری به نام کاسپین تشکیل  و همه سپرده‌ها در این موسسه جدید‌التاسیس ساماندهی شود.

قبل از شروع به کار موسسه کاسپین یکی از کارهایی که باید انجام می‌شد این بود که  طلب و بدهی سپرده گذاران 8 تعاونی اعتباری منحل شده مشخص شود، اما بدون انجام این پروسه بانکی به موسسه کاسپین مجوز داده می شود و شروع به کار می کند.

حجت الاسلام محسنی‌ اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با چگونگی فعالیت این 8 شرکت تعاونی ها می گوید: برخی از این 8 تعاونی اعتبار برخلاف مقررات سودهای زیادی را به سپرده‌گذاران خود داده بودند و جالب اینکه این سودها را از اصل موجودی‌ها برداشت کردند بدون اینکه فعالیت اقتصادی داشته باشند و طبیعتا به مشکل برخوردند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص دلیل ایجاد مشکلات از سوی تعاونی های اعتباری برای مردم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در هفته قوه قضاییه گفت: وزارتخانه تعاون سابق مجوز تعاونی های اعتباری را صادر کرده است و این تعاونی ها شروع به کار کردند و به مرور زمان خارج از تعهدات و وظایف خود فعالیت هایی انجام داده اند که مشکلاتی را ایجاد کرد و متأسفانه وزارتخانه مربوطه که مجوز این تعاونی ها را صادر کرده بود نظارتی بر روی کار این تعاونی ها نداشته است و بانک مرکزی هم اعلام کرده که چون مجوز این تعاونی ها را نداده، نمی توانند کاری انجام دهد.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضا در جهت مقابله با این موسسات، گفت: قوه قضاییه مکررا با بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوطه جلساتی برگزار می‌کند و مشکلاتی که ممکن است از طریق این تعاونی‌ها برای مردم ایجاد شود را به آنها گوشزد می‌کند، همچنین با ستاد جرایم اقتصادی جلساتی در این رابطه تشکیل می‌دهیم و از طریق معاونت پیشگیری از وقوع جرم گزارش‌های پولی و مالی زیادی تهیه می‌شود و در باب پیشگیری به مراجع مربوطه اعلام می‌شود.

13 سال کم کاری بانک مرکزی در اعطای مجوز به موسسات مالی اعتباری غیرمجاز


محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی باشگاه خبرنگاران جون؛ با تاکید بر اینکه باید بابت مشکلاتی که از سوی موسسات مالی و اعتباری برای مردم ایجاد می شود، دستگاه های متولی را مورد خطاب قرار داد، گفت: ما معتقد هستیم بانک مرکزی می توانست نقش بهتری را در رابطه با موسسات مالی و اعتباری ایفا کند، به ویژه از سال 83 به بعد که قانون بازار غیر متشکل پولی به تصویب مجلس رسید.

الفت می گوید: بعد از تصویب قانون بازار غیرمتشکل پولی در مجلس ، آیین نامه های مرتبط با این قانون هم تصویب و به دستگاه های مرتبط ابلاغ شد و در پی آن برای هر یک از دستگاه ها تعیین نقش و وظایف آنها مشخص شد.

وی تصریح کرد: قطعا از سال 83 باید موسساتی که عملیات بانکی آنها تایید نشده بود، منحل اعلام می‌شدند و جلوی فعالیت آن ها گرفته می‌شد اما امروز که نزدیک به 13 سال از تصویب قانون بازار غیر متشکل پولی می‌گذرد، هنوز این کار انجام نشده و بانک مرکزی باید پاسخگوی فقدان نظارت و یا نظارت ناموثر خود بر روی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: برای بانک مرکزی وظایفی تعریف شده و ابزار و نیروی انسانی متخصص هم در اختیار آن قرار داده اند و با این وجود می تواند با استفاده از این ابزارها وارد میدان شود و جلوی آسیب های بیشتری را بگیرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم معتقد است: کوتاهی بانک مرکزی در پدید آمدن مشکلاتی مانند موسسه کاسپین به دلیل نظارت ضعیف و عدم اطلاع رسانی به موقع، روشن است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس کل بانک مرکزی سوال کند چون وی از مجلس رای اعتماد نگرفته است؛ بنابراین نمایندگان راهی جز سوال از رئیس‌جمهور ندارند. اگرچه این مشکل از دولت قبل آغاز شده است.

همچنین در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی  که روز 23 خرداد ماه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد،اسحاق جهانگیری با اشاره به فعالیت برخی از مؤسسات اعتباری غیرمجاز در سطح کشور، گفت: فعالیت این گونه مؤسسات در نظام پولی کشور اخلال و برای مردم و سپرده گذاران مشکل ایجاد می‌کند که لازم است بصورت جدی با آن‌ها برخورد شود.


حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در این نشست با تاکید بر ضرورت ممانعت و برخورد جدی با مؤسسات اعتباری غیرمجاز گفت: باید ساز و کاری در کشور مهیا شود تا مردم بتوانند نقدینگی‌های خرد خود را در قالب تولید به جریان اندازند تا گرفتار مؤسسات و تعاونی‌های اعتباری متخلف و غیرمجاز نشوند.


تشکیل پرونده های سنگین در قوه قضاییه برای تعاونی های اعتباری غیر مجاز

حجت الاسلام محسنی اژه ای می گوید: ده‌ها و صدها شرکت تعاونی اعتباری در کشور وجود دارد و مسئولیت آن‌ها برعهده دولت و بانک مرکزی است،  موسسه‌ای در حال فعالیت است که 400 شعبه در کشور دارد تنها از یک تعاونی آن یک میلیون نفر به قوه قضاییه شکایت کرده‌اند.

موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج تنها یک نمونه از موسساتی است که در سالهای اخیر هزاران پرونده از سوی سپرده گذاران آن به دستگاه قضایی ارسال شده است.

محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موسسه  ثامن الحجج که یکی از موسساتی است که برای مردم مشکلات زیادی را در چند سال گذشته ایجاد کرده ، گفت،: پرونده موسسه ثامن الحجج بعد از تحقیقات در دادسرا به شعبه یک دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

وی افزود: این پرونده دارای نواقصی بود که برای رفع آنها مجدد به دادسرا ارسال شد که به محض ارجاع مجدد آن به دادگاه کیفری، قضات مطالعه این پرونده را آغاز می کنند.

همچنین غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران جوان با تأکید بر اینکه اصل کیفر خواست صادر شده برای موسسه ثامن الحجج با ادعای بانک مرکزی و دادستانی صادر شده است، گفت: برای این پرونده در دادگاه کیفری استان تهران تعیین شعبه شده است اما هنوز تعیین وقت نشده، چرا که این پرونده یک پرونده سنگین با بیش از 90 جلد است.

وی افزود: به دلیل سنگین بودن این پرونده، کارشناسان و قضات در حال مطالعه آن هستند که اگر نقصی در پرونده وجود داشته باشد رفع نقص و یا مجدد به دادسرا ارسال کنند، در غیر این صورت، اگر نقصی مشاهده نشد برای آن تعیین وقت می شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران حجم مالی این پرونده را بیش از 12 میلیارد تومان اعلام کرده است.

پیش از این سخنگوی قوه قضاییه در دوازدهمین نشست خبری خود درباره پرونده ثامن الحجج از به مزایده گذاشتن برخی اموال این موسسه اعتباری خبر داد و گفت: سه هزار و ٥٠٠ هزار میلیارد از مطالبات مردم باقیمانده است که از این میزان دو هزار میلیارد تومان تعهد شده است.

 در شرایطی که تمام مسئولان کشور در سه قوه اعتقاد دارند موسسات و تعاونی های اعتباری غیر مجاز  امروز به یک مشکل اساسی برای کشور و مردم تبدیل شده است و تمام آنها بر روی نظارت بر این موسسات تاکید دارند اما تنها حرف و صحبت حواشی موسسات مالی اعتباری غیرمجاز نمی تواند دردی از سپرده گذاران تعاونی های غیر مجاز کم کند وآنها همچنان منتظر هستند که آیا می توانند روزی به پول خود دست پیدا کننداز طرفی مردم هم باید هشیار باشند و فریب سود های بالای این موسسات را نخورند.

گزارش از شیما جعفرزاده

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید سریع این افراد بازداشت شوند و پول های مردم رو بگرداننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
خواهشا به نرخ بالای سود سپرده های بانکی نظارت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
خواهشا به مشکلات سپرده گذاران موسسات اعتباری رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
خدا کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
چرا مردم احتیاج به شما دارند جواب نمیدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
ما که هر چه به بانک مرکزی اعتراض کردیم هیچ جوابی نشنیدیم آقای سیف به احترام ولی فقیهمون سید علی خامنه ای بیشتر از این ظلم نکن و انقلاب اسلامی را زیر سوال نبر همه ی پولهای افضل توس رو آزا کنید ما مشکل داریم مشکل چقدر برای خودت ناله و نفرین میخری بترس از آه مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۲:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
رهبرعزیزم به داد مردم مالباخته برسید
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۲:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
رهبرعزیزم به داد مردم مالباخته برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
تو رو
به خدا پول سپرده گذاران افضل توس را آزاد کنید آقای سیف چرا به فکر مردم نیستی زندگی مردم رو به خاک سیاه نشوندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
ای وای
France
ایمان
۱۹:۱۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
پول افضل توس رو ازاد کنید
Germany
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
ای خدا خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
بیگناه
۲۲:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام دارم خدمت ملت ایران اگر بانکداری جدا بدون ربا باشد نه وام قرض الحسنه باید کارمزد بدهد نه سپرده با محل سرمایه گذاری نامشخص سود داشته باشد.بانکها باید محل سرمایه گذاری را به اطلاع سپرده گذار بگذارد. از سوی دیگر موسسات مالی و اعتباری و تعاونی بدون مجوز در کشور معنا ندارد برای 100 تومان ناقابل چند صد هزار تومان جریمه میخواهند از مغازه دار برای مغازه بدون مجوز علاوه بر پلمپ بی درنگ جریمه تعیین می کنند چگونه بپذیریم دولت در این میان بی گناه است.
لطفا در خصوص وضعیت فعلی موسسه افضل توس خبر تهیه کنید و اگر قرار است ادغامی صورت بگیرد چه مدت ممکن است به طول بینجامد و پس از ادغام چه مدت طول می کشد تا سپرده گذاران به اصل و سود پولشان برسند. اصلا سودی در کار خواهد بود؟؟اصلا اصل پول را می دهند؟ پدر من یک کارگر بیسواد است و تمام سرمایه عمرش را در این موسسه گذاشته و سه فرزند باسواد بیکار دارد..تکلیف ما چه میشود ما نه حقوق بگیریم نه به دستمان به جایی بند است..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
مذاکرات در مورد سازماندهی موسسات از مذاکرات 5بعلاوه یک هم بیشتر طول کشید چیکار میکنید الان 40 سپرده گزاران تکلیفشونو نمیدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
حرفهای آقا ی ابراهیمی کمسیون اقتصادی مجلس به جا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
ترا خدا اوضاع ثامن سر و سامان دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
ترا خدا اوضاع ثامن سر و سامان دهید
Germany
در به در ثامن الائمه
۱۴:۳۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
موسسه اعتباری ثامن: سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ، دهه کرامت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
حق هیچکی ضایع نميشه بجون داداش اگه تو یه گشور دیگه این اتفاق می افتاد چه غوغایی به پا میکردن
Iran (Islamic Republic of)
مال باخته
۰۹:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
دوم تیر به موسسه ثامن الائمه مراجعه کردم و فقط پانصد هزار تومان دریافت کردم. و نوبت برای 9 شهریور گرفتم. سررسید سپرده به اتمام رسیده نه اصل سپرده را می دهند نه سود را. به رئیس شعبه گفتم شما 3 یا 4 سال میخواهید حساب ما را مسدود کنید تا حق برداشت نداشته باشیم و بعد معلوم نیست اصل سپرده را بدهید یا نه. رئیس شعبه گفت این فکر شماست گفتم نه این واقعیتی است که می بینم و به من تحمیل شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
یا امام رضا خودت له داد مردم مظللوم برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
آقای روحانی امیدم رو نا امید کردی .بگو یا علی نجاتمون بده والا خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
پولم و گذاشتم تو ثامن الامه کمرم تو ی حادثه شکسته چون نمیتونستم کار کنم سودشو واسه امورات زندگیم میگرفتم حالا دوباره نیاز ب جراحی داره کمرم و خرج خونه ام هم هست خدا ازتون نگذره با این نظام بانک داریتون
Germany
رضا
۲۱:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
آیا بانک مرکزی خیالی برای سپرده گذاران بالای سیصد میلیون موسسه ثامن الحجج ندارد دو ساله بلاتکلیفیم
Germany
رضا
۲۱:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
آیا بانک مرکزی خیالی برای سپرده گذاران بالای سیصد میلیون موسسه ثامن الحجج ندارد دو ساله بلاتکلیفیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
بانک مرکزی برای سا کت کردن سروصدای مردم هر روزی یک حرفی تحویل مردم می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
با سلام خواهش میکنم از شما خبرنگارجوان یه گزارشی از موسسه ثامن بگیرید که با مردم چیکار میکنن قسط تسهیلات دریافت میکننه .اما جواب گو مردم که موعد سپردشون تمام شده نیستن.این چه سیاسستی اقای رییس جمهوراین چه شکنجه ای که مسولین به مردمتحمیل میکنن این همون دولت تدبیر امید که قولش به مردم دادید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
مرگ بر بانک مرکزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
خدا لعنت کند باعث وبانیش بعد 20 سال فعالیت موسسه ثامن حالا یادشون اومده غیر مجازه پول فروش خونم رواینجا گذاشتم برا کرایه خونه وخرجی حالا هیچی ندارم بدهکار هم شدم تو رو به خدا به داد مردم برسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
به کجا رسید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
وای باید برسی بشه ومسئولین چاره ای بیندیشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
از مسئولین خواهشمندم پیگیر باشند پولم تو موسسه ثامن چکام برگ خورده پدرم درومد
Germany
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
شکر گذار باشد و ناشکری نکنید

مشکلات 100 روزه حل میشه خیالتون راحت فقط 100 روز فرصت بدید
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
لطفا رسیدگی کنید مسئولان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوب وعالی تان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
این خوبه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
پول مردم رو به خودشون وام میدن بعد میگن کارمزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
مال باخته ثامن
۰۰:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
زندگی من وامرمعاش خانواده من از این موسسه بود حالا چی باید بکنه مسءولین بداد مردم برسید آخرش چی میشه بدبخت شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
هیچ جای دنیا اینجورنیست
Iran (Islamic Republic of)
زاهد
۲۳:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
حق با همه است فقط دعا کنید بسته نشه که اگه بشه ما ثامنی ها هم بدبخت میشیم
با با بخدا واسه سود نخوابوندیم ما واسه وام گذاشتیم و الان بدبخت شدیم رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
سپرده گذاران قبل از دیر شدن میتوانند حق خود را بگیرند ـ سکوت علامت رضاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
چهار سال هست که همه چی دست خودتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
خیلی از همین مالباختگان که در تیتر موضوع آورده شده و یا اسم موسسه ثامن الائمه را آورده و دزد خطاب کرده اند از این موسسه تسهیلاتی دریافت کرده اند و خیلی ها هم زندگی شون از قبال تسهیلات پرداختی تشکیل داده اند، همچون خرید مسکن، خرید خودرو، توسعه کسب و کار که از هیچ بانکی با عنوان مجاز نتونسته اند آن را دریافت کنند. پس کمی انصاف در بیان نظرات خالی از لطف نیست. دقت فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
مالباخته دزدان آرمان
۲۰:۳۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
تمام داراییم در موسسه آرمان هست.نه شغلی دارم نه درآمدی نه دادرسی،زندگیم داره نابود میشه کمک کنید سران مملکت چرا پاسخگو نیستید؟؟اشتغال،حمایت،امکانات و... رو نخواستیم حق خودمان را پس بدید.کاش در این سرزمین متولد نمیشدم.
Iran (Islamic Republic of)
مالباخته ثامن
۱۸:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
1- موسسه ثامن در حال حاضر در حال انتقال دارایی ها به اشخاص حقیقی هست البته با حمایت و سکوت بانک مرکزی
2- انشااله پس از انتقال دارایی ها ؛ بانک مرکزی و قوه قضاییه و دادگستری وارد میدان شده و به بهانه سوء عملکرد مدیران موسسه رای به انحلال این موسسه خواهد داد
3- اموال باقی مانده به بانک مرکزی منتقل شده و پس از منت گذاری بر سر سپرده گذاران خط اعتباری معادل اموال باقی مانده و البته به قیمت کارشناسی خودشان اختصاص خواهد یافت
4- حالا این وسط هم یه بانکی کفالت رو به عهده میگیره و پس از کسر حق حساب ؛ مابقی را بین سپرده گزاران تقسیم میکنه اون هم به شرط عدم برداشت تا یکسال
ومن اله توفیق
نفر بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
به نظر من بانک با پول مردم میره ملک و املاک میخره از اونطرف همون ملک رو چندین برابر میفروشه
ولی خدا روشکر الان تمام پول مردم رو خرج کردن و همون ملک واملاک به فروش نمیره این شده که بانکها دارن به مشکل میخورن به خاطر همینه که مشکلات مسکن حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۷:۴۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
….و احتمالا با توجه به تعدد سفرهای خارجی برخی از مدیران و سهامداران متخلف این موسسات و مفسدان کلان اقتصادی به خارج از کشور بخشی از پول بیت المال و مردم در کشور هایی است که ما را به ناحق حامی تروریست می خوانند در حالی خود از حامیان اصلی رژیم جانی کودک کش صهیونیستی و غار چهل دزد بغدادند که برای گرفتن مجوز ورود و تابعیت فقط کافی است زمزمه کنند کنجد کنجد باز شو.و البته بخشی دیگر را شاید به شیوه انسان های اولیه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
جناب رئیس جمهور تورو خدا تورو کسی که میپرستی بازنشسته فرهنگی هستم فقط سه ماهه که پاداشم رو تو موسسه آرمان وحدت گذاشتم تا مرحمی بر زخمهای زندگیم باشد اما بانک مرکزی دوماه هست که من وامثال من قشر ضعیف وبدبخت رو سرگردان کردن وجوابی به ما نمیدهند که تکلیف ما سپرده کذاران چه میشود تو رو خدا به داد مابرسید نمایندگان به داد برسید رهبر عزیزم به داد این مردم مالباخته بدبخت برسید
Iran (Islamic Republic of)
مالباخته
۱۷:۰۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
گوش شنوا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
لعنت بر سیف و بانک مرکزی دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام آقا درباره موسسه آرمان (وحدت) اگر خبری دارید تو سایت بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۶:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
متاسفانه دولت با کمبود بودجه ای مواجه شده داره بانکهارو به جون هم میندازه تا یک جوری از اب گل الود ماهی بگیره که متاسفانه ضررشو مردم بیچاره پرداخت کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
مریض شدم خدااا زندگیتونو ازتون بگیره ایشالله داغتونو ببینن زن وبچتون خداا کجایی که دیگه دزدی علنی ترازاین نمیشه دارم میوفتم زندان
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۶:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام تابلوموسسه ثامن ائمه تحت نظارت بانک مرکزی 600 شعبه مدت 20 سال است فعالیت می کند. در این مدت 20 سال کسی آن تابلوها را نمی دیدند. چرا مسئولین بانک مرکزی الآن آله و بله می گویند. بانک مرکزی باید جواب مردم را بدهد. چون مسیولیت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۶:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ما سپرده گذاشتیم سررسیدش رسیده ۱۵ روزم گذشته.با پرویی وایسادن پشت میز میگن نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
چی فرمایش کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
چرا کسی در مورد موسسه ولیعصر صحبت نمیکنه نزدیک به ۳۰هزار سپرده گزار توی یه منطقه محروم بهارستان و رباط کریم همه سرگردانیم کسی جواب گو نیست پول ما کجاست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
از قدیم گفتن کم بخور همیشه بخور .نتیجه حرص زیاد همینه.خودمان هم مقصریم برای گرفتن سود بیشتر بایستی کمی تفکر کرد
Germany
مال باخته ی ثامن
۱۴:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
موسسه اعتباري ثامن ثمره اعتماد شما
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۴:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام
وضعیت موسسه ارمانپچی شد چرا کسی ازش صحبت نمکنه
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۴:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام
وضعیت موسسه ارمانپچی شد چرا کسی ازش صحبت نمکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
موسسه ارمانپچی شد
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
لطفا در مورد موسسه ثامن هم بنویسید و اطلاع رسانی کنید....الان چند ماهه فقط میگن داریم ادغام میشیم . اصل پول مردم رو نمیدن چه برسه به سود! من که الان برای عروسیم پول لازم دارم باید چکار کنم؟به خدای احد و واحد فقط به اونایی که پارتی دارن پول میدناونم خیلی زیاد.بقیه هیچ که هیچ...نه عابر بانک ثامن نه صادرات و نه شعب هیچ پولی به مردم عادی نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
خداکنه,خرج دوادکتربشه پولی که ازمردم خوردید,سمبوسه ای میخوای بزنی,۷خوان رستموبایدردکنی حالامیگن وآرمان مجوزنداره,غلط کردیددزدای کثیف,خداازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
خداکنه,خرج دوادکتربشه پولی که ازمردم خوردید,سمبوسه ای میخوای بزنی,۷خوان رستموبایدردکنی حالامیگن وآرمان مجوزنداره,غلط کردیددزدای کثیف,خداازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
موسسه مالی اعتباری ثامن کمالشهر روزی دویست تومان به سپرده گزاراش میده اونم باجنگ ودعوامردم ازساعت دوازده شب میان اسم مینویسن که نوبت بگیرن آخرشم به خیلیاپول نمیرسه معاون بانک مرکزی هم که تورسانه فقط شعاردادمردم نگران سپرده هاشون نباشن پولاشون برمیگردونیم بععله دیگه باروزی دویست تومان اونم اگه به مابرسه سامانه اینترنت بانک هم دارن که پولتوانتقال بدی به بانکای دولتی اماتوحساب پولی نیست که انتقال داده بشه فقط مینویسه درصف انتظارقرارگرفتیدآخرم پول اینترنتی جابجانمیشه پس کی به مشکل مردم رسیدگی می کننددوماهه مردم ازکاروزندگی خوردوخوراکشون استراحتشون افتادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
ای خدا خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
لعنت به پدرومادردزدتون,زندگیم داره نابودمیشه,من پولی که درحساب آرمان گذاشتم امانت کسی بوده بیچارم کردید,دزدای کثیف ,زورتون به مردم رسیده,
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۴:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضا
۱۴:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
چرا این کارو کردید دزدهای بیشرف
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
مرگ بر بانک مرکزی دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
یه کاری کردن که مردم توی هیچ بانکی دیگه پول نزارن
خود نظام بانکی مشکل نداره مثلا بانک ملی از بانک های دیگه بد میگه
همه اینا ضعف مدیریت سیف و بانک مرکزی رو نشون میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
کی به داد ما می رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
بانک مرکزی و دولت باید حق مردم را کامل بده چون ناظر بوده و روی اون صندلی نشستند که وظایفشون رو انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
کدوم ربا هیچ فرقی بین سود مجاز و غیر مجاز نداره
فقط چون توی سود دزدی نمیکردن تو اون موسسه ها می گذاشتیم و نظم و ترتیب داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
با سلام دولت باید از ملت حمایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
لطفا دندون رو جیگر بذارین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
موسسه کاسپین بزرگترین .... اشکار و بی پروای تاریخ


مدیر عامل موسسه اعتباری کاسپین می گوید فکر کنید کیسه پول شما را یک موتور سوار دزدیده است .ایشان با اعتراف به ............... موسسه سپرده گذاران را به سخره گرفته است وبا ارائه اطلاعات غلط(که خود جرمی بزرگ است)،ادعا می کند حکمی دریافت کرده است که سود قراردادی را نپردازد
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۳:۰۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
موسسه ی کاسپین که مجوز داره چرا باید الان حال و احوالش اینطور باشه!!! بنظرم دولت خیلی سهل انگار تشریف داره.
در ضمن تاوان اشتباه دولت رو که نباید سپرده گذاران بدن
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۳:۰۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
پس چی شد مهلت یک هفته مجلس به بانک مرکزی پس کو پول مردم مگر قرار نشد پول سپرده گذارن ارمان بدین سه ماه گذشت اقای
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۰۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
لطفا در مورد موسسه افضل توس هم اطلاعات بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
اگر وضع رو همین منوال پیش بره اعتمادی به بانکهای دولتی هم نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
تو رو خدا به افضل توس برسید نه پولمونو میدن نه سودش رو
-
شاهین
۱۲:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ایران تاکجا میخوان ویران کنن دلم برای ایران میسوزه بااون عقبه تاریخی حقش نیست اینطوری باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
متاسفانه از دست بقیه کاری ساخته نیست تو به خدا اسم بانکداری اسلامی رو ازش بردارید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
شما را به خدا درباره مشکلات موسسه افضل توس هم به مردم اطلاع رسانی کنید آخه گناه نکردیم گه پولمونو نمیدن هیچ کسی هم جوابگو نیست,,زندگیم داره از هم میپاچه کمکمون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
وای بر سپرده گذاران فریب خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
این موسساتی که شما گفتین یا منحل شدن یا ادغام اما موسسه ثامن الامه داره کار میکنه بدون هیچ دردسری و فشاری صاف وایستاده میگه پولتون رو نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
لطفا در مورد وضعیت بانک سامان هم اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۴۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
متاسفانه مجوز برخی موسسات مالی و اعتباری و صندوق های قرض الحسنه را نیروی انتظامی، وزارت تعاون و سازمان اقتصاد اسلامی صادر می کند و در اختیار بانک مرکزی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
لطف کنید از مسئولین بانک مرکزی بپرسین الان در چه مرحله ای هستند چرا خبری از مؤسسه آرمان(وحدت) نیست با اینکه مهمترین مشکل غرب کشور بلاتکلیفی سپرده هاشون تو این مؤسسه هست الان چند ماهه مسئولین مؤسسه و بانک مرکزی این هفته اون هفته میکنن ولی خدا شاهده یه بار جواب درست و حسابی به سپرده گذاران ندادن
Iran (Islamic Republic of)
مالباختگان سیستانی ثامن الائمه
۱۰:۲۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
با سلام. متاسفم که در بین موسسات غیر مجاز .نامی از موسسه ی ثامن الائمه برده نمی شود؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
موسسه ثامن الائمه چی شد پس؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آیا بااصلاح این موسسات وضعیت اقتصادی کشور و همچنین معیشت مردم ایران تغییر میکند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
جور 13 سال کم کاری و ... بانک مرکزی از مردم / این خوبه؟! پول مردم رو به خودشون وام میدن بعد میگن کارمزد انگار کوه کنده یا کنارش بیل و کلنگه که همچین میگه کارمزد منئ که حلال نمیکنم وامی که ازم همون اولش 300 تومن کم کردن و بعد انتظار دارن من پول یامفتشونو بدم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
جور 13 سال کم کاری و ... بانک مرکزی از مردم / این خوبه؟!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
پول مردم رو به خودشون وام میدن بعد میگن کارمزد انگار کوه کنده یا کنارش بیل و کلنگه که همچین میگه کارمزد
۱۲
آخرین اخبار