رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: نوآموزان دیر آموز با هوش مرزی به عنوان اقلیتی بزرگ در نظام آموزشی نیازمند آموزش های متناسب با توان و ویژگی های خود هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،برومند، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به ویژگی های نوآموزان در گروه تاخير ذهنی خفيف هدف از تدوین طرح آزمایشی مداخله بهنگام نوآموزان دیرآموز در دوره پیش از دبستانی راکمک به این کودکان دانست و گفت: از طریق اقدامات پیشگیرانه و مداخله های بهنگام در سنین پایین تر و ارائه آموزش های پیش از دبستان به تقویت مهارت های پایه شناختی، حرکتی، اجتماعی، رفتاری پرداخته شود و با دادن فرصت بیشتر، پایه های یادگیری آنان تقویت شده و به استحکام آموزش و یاد گیری در دوره دبستان منجر شود.
وی افزود: ارائه خدمات آموزشی بهنگام ترمیمی و جبرانی در دوره پیش از دبستان، به بهبود یادگیری نوآموزان کمک خواهد کرد تا علاوه بر شناسایی نوآموزان نیازمند خدمات، نظام آموزشی هم به رشد و تعالی موردنظر دست یابد.
برومند تصریح کرد: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش از دبستان سال 95 تعداد بیش از 21 هزارنوآموز مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد 150 نوآموز پیش دبستان در گروه تاخير ذهنی خفيف تشخیص داده شدند.
وی از اجرای همزمان طرح آزمایشی مداخله بهنگام نوآموزان دیر آموز در دوره پیش دبستانی در دو شهرستان کرمان و سیرجان خبر داد.
انتهای پیام/ی

نوآموزان دیرآموز، نیازمند آموزش های متناسب با توانشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار