رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مصوبات سال ۶۷ مورد تأیید مجلس بوده و رشته‌ها مورد تأیید است.

حمایت ۲۰۵ نماینده مجلس از دانشگاه آزاد/ مصوبات سال ۶۷ مورد تأیید مجلس بوده و رشته‌ها مورد تأیید استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی رییس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت علوم در نظر داشت ۲۹۰۰ کدرشته محل دانشگاه آزاد را تایید نکند، اظهار کرد: این رشته‌ها براساس مر قانون مورد تایید دانشگاه آزاد اسلامی است و در صورتی که بررسی شود؛ همه آن‌ها تایید خواهند شد.

وی با بیان اینکه مدتی طول کشید تا عده‌ای انتخاب رشته کنند و دچار تردید بودند، گفت: مجلس شورای اسلامی وارد این موضوع شده و ۲۰۵ نفر از نمایندگان مجلس با محوریت کمیسیون آموزش از دیدگاه دانشگاه آزاد اسلامی اعلام حمایت کردند و با دخالت رئیس مجلس قانون سال ۱۳۶۷ و هیئت سه نفره دانشگاه آزاد احیا شد.

ولایتی با بیان اینکه یک بار دیگر قانون سال ۶۷ در خصوص تایید رشته‌های دانشگاه آزاد معتبر اعلام شد، تصریح کرد: این ابلاغیه توسط آقای امیدوار رضایی به وزارت علوم و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و سه نفر از نمایندگان این سه بخش باهم تصمیم یم‌گیرند و در نهایت دو رای از سه رای تایید می‌شود و از این پس برای تایید رشته محل‌ها ما براساس قانون مجلس و شورای سه نفره اقدام خواهیم کرد.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: بنابراین دیگر نیازی به نظارت رشته‌هاو کدرشته‌ها از سوی وزارت علوم نیست و همواره این کمیته سه نفره معتبر بوده و قانون سال ۶۷ به هیچ وجه نقد نشده و به تایید معاونت حقوقی مجلس رسیده است، همچنین دستور رئیس مجلس در این باره نشان دهنده این است که این قانون و کمیته سه نفره که مسئول امضا و تایید رشته‌ها است؛ معتبر هستند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که تکلیف فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته که مدارک آن‌ها را وزارت علوم تایید نمی‌کند چیست؟ گفت: این مدارک حتما تایید می‌شود و وزارت علوم براساس نظر مجلس شورای اسلامی موظف است این قانون را اجرا کند در غیر اینصورت از سوی مجلس مورد سوال قرار خواهد گرفت.

 توجه ویژه به پژوهشگران و صاحبان ایده‌های خلاق

 در ادامه فرهاد رهبر سرپرست جدید دانشگاه گفت: سرمایه‌های هر دانشگاهی نیروی انسانی، اساتید و دانشجویان آن هستند و ما برنامه ویژه‌ای برای ارتقاء علمی این دانشگاه داریم تا در رقابت‌های بین‌المللی و در عرصه فناوری بتوانند رتبه‌های خوبی را کسب کنند.

 وی بیان کرد: علم به تنهایی ارزش ندارد بلکه باید این علم به ثروت تبدیل شده و توجه به تجاری‌سازی، ریسک پژوهشگران و افرادی که دارای ایده‌های خلاق و نوآور بوده از جمله برنامه‌های دانشگاه آزاد است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار