شیراز؛

معامله ۳۲ میلیون سهم در بورس فارس

۳۲ میلیون سهم در بورس استان فارس معامله شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: در معاملات هفته گذشته بورس منطقه‌ای استان فارس ۳۲ میلیون و ۷۲ هزار سهم و حق تقدم به ارزش ۹۴ هزار میلیارد ریال مبادله شد.


وی با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به ۲۱۷ شرکت است، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۰ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.


ترابیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ شرکت کارگزاری در بورس این استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در دوره مورد نظر در مجموع برای ۳۹ نفر کد سهام‌داری جدید صادر شده است.


وی بیان کرد: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت‌های فرآورده‌های نسوز آذر، کالسیمین و فولاد مبارکه اصفهان با بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌های سخت آژند، گروه صنعتی پاکشو و معدنی کیمیای زنجان گستران نیز بیشترین تقاضای فروش را داشته‌اند.


مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سیمان شرقی با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سیمان درود و ریل سیر کوثر نیز با بیشترین ارزش ریالی فروش روبه‌رو بوده‌اند.


شاخص کل بازار نیز در هفته گذشته با ۶۵۳ واحد افزایش به عدد ۸۰ هزار و ۱۶۲ رسید.
انتهای پیام/ر

معاملات بورس منطقه ای در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار