افراد متخلف و قاچاقچی از سوی تعزیرات حکومتی استان فارس، مجازات و جریمه شدند.

تعزیرات حکومتی استان فارس، افراد متخلف در استان را محکوم و جریمه کرد.

کشف دلار و دینار قاچاق از مسافر در فرودگاه شیراز 

مسافری که قصد خروج ارز قاچاق از کشور را داشت، به پرواز شارجه دبی نرسید.

ولی اله درستی مطلق رئیس شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز اظهار کرد: شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز به پرونده کشف هزار و ۷۰۰ دلار آمریکا و ۷۲۰ هزار دینار عراق جمعا به ارزش ۲ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال از یک مسافر به مقصد شارجه دبی رسیدگی کرد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط ارز‌های کشف شده، متخلف را به پرداخت ۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز‌های کشف شده، محکوم کرد.

درستی مطلق ادامه داد: مأموران نیروی انتظامی استان فارس این تخلف را هنگام بازرسی از مسافران در فرودگاه شهید دستغیب شیراز کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

به استناد بند «ت» ماده ۱۸ قانون، خروج ارز از کشور بیش از ۵ هزار یورو و جابجایی بیش از ۱۰ هزار یورو معادل آن با سایر ارز‌ها درون کشور قاچاق محسوب و پرواز و خروج مسافر تا تعیین تکلیف تخلف و پرداخت کامل جریمه ممنوع می‌شود.

محکومیت بیش از ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از محکومیت ۶ میلیارد و ۹۰۹ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت خبر داد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز به پرونده حمل ۴ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز یارانه‌ای بدون مجوز‌های گمرکی در یک کامیون، با ارزش تخلف ۶ میلیارد و ۴۰۹ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و با ضبط سوخت کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت ۶ میلیارد و ۴۰۹ میلیون ریال جزای نقدی، معادل ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.

سالاری افزود: شعبه رسیدگی کننده همچنین ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی به علت شیوه جاساز کردن نفت گاز کشف شده با هدف گمراه کردن ماموران امنیتی، به محکومیت متخلف اضافه کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری گزارش این تخلف را از یک دستگاه کامیون کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

 قاچاقچی کالا تعزیر شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از محکومیت و تعزیر قاچاقچی کالا خبر داد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز به پرونده کشف کالای قاچاق از یک خودرو، به ارزش تخلف یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق کشف شده و تحویل آن به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، متخلف را به پرداخت یک میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

سالاری ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام بررسی خودرو‌ها در محور کوار - شیراز، متوجه خودروی حامل بار قاچاق شدند و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کشف ۸۵ راس بره قاچاق در حومه شیراز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از محکومیت راننده کامیونی خبر داد که ۸۵ راس دام زنده قاچاق را جابجا کرده بود. 

 غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز به پرونده حمل غیرمجاز ۸۵ راس دام زنده به ارزش ۳ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او تصریح کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط دام‌های کشف شده و تحویل آن به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، متخلف را به پرداخت ۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال جریمه نقدی، معادل ارزش تخلف محکوم کرد.

سالاری افزود: ماموران نیروی انتظامی استان این تعداد دام را از یک خودروی کامیون در حومه شهر شیراز کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی فارس ارسال کردند.

قالیشویی گرانفروش، جریمه شد

متصدی واحد صنفی قالیشویی گرانفروش به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

ساسان بهروزی رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان مرودشت اظهار کرد: شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مرودشت به پرونده ۱۰۰ میلیون ریال گرانفروشی از یک واحد صنفی قالیشویی رسیدگی کرد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز دانست و متخلف را به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

بهروزی تصریح کرد: بازرسان سازمان صمت گزارش این تخلف را هنگام بررسی واحد‌های صنفی قالیشویی کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی فارس ارسال کردند.

کشف ارز قاچاق از یک مسافر به مقصد ترکیه 

مسافری که قصد داشت ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا را از کشور خارج کند، در فرودگاه شیراز متوقف شد.

ولی اله درستی مطلق رئیس شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز اظهار کرد: پرونده کشف ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا به ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال از یک مسافر به مقصد استانبول، در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

او گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و با اعمال نظر کارشناسی، تخلف انتسابی را محرز دانست و متخلف را به پرداخت ۵ میلیارد و ۱۶۶ میلیون ریال جزای نقدی، معادل ۲ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

درستی مطلق افزود: ماموران انتظامی فرودگاه شهید دستغیب شیراز هنگام بررسی مسافران این تخلف را کشف و برای رسیدگی به شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز ارسال کردند.

محکومیت قالیشویی گرانفروش در ارسنجان 

یک واحد صنفی قالیشویی در شهرستان ارسنجان به علت گرانفروشی محکوم شد. 

ساسان بهروزی رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان مرودشت اظهار کرد: شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مرودشت به پرونده گرانفروشی در یک قالیشویی با ارزش تخلف ۲۴۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان مرودشت افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز دانست و متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

بهروزی بیان کرد: بازرسان سازمان صمت گزارش این تخلف را هنگام بازرسی از قالیشویی‌ها در سطح شهر ارسنجان دریافت و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی مرودشت ارسال کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار