از این تعداد حدود 20 هزار و 647 نفر به صورت الکترونیکی و 10 هزار و 111 نفر به صورت مکتوب در این جشنواره شرکت کرده بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی سماکوش مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: از نوزدهم فروردین تا بیستم تیر ٩٦ حدود 30 هزار و 758 نفر از اهالی این استان به صورت مکتوب و الکترونیکی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند، این در حالی است که سال گذشته حدود سه هزار و 500 نفر در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند.

 

وی افزود: از این تعداد حدود 20 هزار و 647 نفر به صورت الکترونیکی و 10 هزار و 111 نفر به صورت مکتوب در این جشنواره شرکت کرده بودند.

 

سماکوش تصریح کرد: به نسبت تعداد شرکت کننده به جمعیت، سرخه، آرادان و سمنان به ترتیب سه شهرستان برتر استان و مهدی‌شهر، میامی، گرمسار، دامغان و شاهرود به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان افزود: این استان در زمینه تعداد شرکت کننده به نسبت جمعیت یکی از استان های ممتاز در کشور در این جشنواره ارزیابی شده است.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) از طریق مطالعه کتاب های مرتبط عنوان کرد و اظهارداشت: در استان سمنان نیز بیش از 25 دستگاه اجرایی و خصوصی برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی همکاری داشته اند.

 

سماکوش گفت: آیین اختتامیه استانی این جشنواره در نیمه دوم مرداد96 برگزار خواهد شد و از برگزیدگان کشوری، کتابداران برتر استانی، کتابخانه های برتر استان، شهرستان های برتر در این زمینه و فعالان اهل قلم در این زمینه تجلیل خواهد شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان تصریح کرد: خیرهای استان سمنان نیز برای برگزاری اختامیه جشنواره  کتابخوانی رضوی استان بیش از 50 میلیون تومان کمک کردند.

 

آیین اختتامیه کشوری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دهه کرامت برگزار می شود و بیش از 600 هزار نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

 

انتهای پیام/ م


شرکت بیش از 600 هزار نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.