معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد از شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای این شهرستان خبر داد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد در حاشیه طرح شناسایی انشعابات غیره مجاز در روستای کالوس گفت: با اجرای طرح پیمایش خانه به خانه که از سه سال پیش شروع شد بود بیش از 4 هزار انشعاب غیره مجاز در سطح روستاهای شهرستان بویراحمد شناسایی که از این تعداد 2 هزار انشعاب با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف معرفی و مابقی نیز در دست بررسی است.

آقای خوشنودی افزود:حدود 10 روستا در منطقه کالوسها وجود دارد که 800 درصد مردم ساکن در این مناطق از آب آشامیدنی برای آبیاری باغها، سبزی کاری، صیفی جات و کشاورزی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه فقط در منطقه کالوس سفلی حدود 100 هکتار از باغها از طریق آب آشامیدنی آبیاری می شوند افزود: برای آبرسانی به این مناطق 15 کیلومتر خط انتقال و 3 ایستگاه پمپاژ اجرا شده است که میزان هدر روی و پرت آب از انشعابات غیره مجاز و استفاده غیره شرب در این مناطق حدود 70درصد است.

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد ادامه داد:این موضوع باعث قطعی آب در بسیاری از روستاهادر این مناطق می شود.

رئیس اداره مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضاب روستایی شهرستان بویراحمد هم گفت : هدف از این بازرسی و پیمایش خانه به خانه شناسایی انشعابات غیره مجاز و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری باغهای و صیفی جات است.

آقای صیادیان افزود: بیش از 300 انشعاب غیره مجاز و استفاده غیره شرب در مناطق کالوسها شناسایی شده که افراد خاطی با دریافت اخطار 4روز فرصت دارند ضمن جمع آوری انشعاب غیره مجار خود با مراجعه به شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان برای دریافت کنتور اقدام کنند که در غیره این صورت به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 660 قانون مجازات اسلامی با متخلفان برخورد قانونی می شودگفت: امروز با وجود مقاومت برخی ازافراد متخلف در روستاهای کالوس علیا، کالوس سفلی، سردشت، تولگهی و دو آب با تلاش بازرسان اداره آب و فاضلاب روستای شهرستان بویراحمد تذکرات لازم به صاحبان انشعابهای غیر مجاز داده شد.

 

انتهای پیام/ش

شناسایی 300 انشعاب غیره مجاز در کالوس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.