معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل گفت: اردبیل به مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر نصیری، معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده افزود: در این راستا چهار کارگروه به ترتیب کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی با همکاری آموزش‌وپرورش، کارگروه حقوقی با همکاری دادگستری، کارگروه حمایت با همکاری بهزیستی و کارگروه پایش و ارزیابی با همکاری تعاون و کار در استان تشکیل شده و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند.

وی از امضای تفاهم نامه با بانک کارآفرینی امید در خصوص حمایت از کودکان خبر داد و گفت: در این راستا به  6 دانش آموز معلول تسهیلات بانکی پرداخت شده است و کمک های بلا عوض به کودکان کم توان جسمی و حرکتی پرداخت شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل گفت: آموزش رایگان حق کودک است و باید تمهیدات لازم برای برخورداری همه کودکان از حقوق مسلم خود طبق کنوانسیون حقوق کودک اندیشیده شود.

نصیری افزود: متأسفانه با وجود قوانین مختلف حمایت از کودکان شاهد ظلم‌هایی به کودکان هستیم .

دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک نیز گفت : رعایت حقوق کودک یک موضوع خاص و مهم است که مورد غفلت واقع شده و دربرخی ازمناطق تحقق نیافته است.

مظفر الوندی گفت: بیش از 30 درصد از افراد جامعه در محدوده سنی زیر 18 سال قرار دارند که این خود رقمی بزرگ است و این مقطع سنی بسیار حایز اهمیت بوده و برای نوجوانان سرنوشت ساز است.

وی با اشاره به اینکه کودکان امروز مدیران فردای جامعه هستند افزود: رویکردهای حقوق کودک باید برای احقاق حقوقشان تببین شود.

 

انتهای پیام/ح

بیش از 30 درصد افراد جامعه زیر 18 سال است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.