روزانه بیش از ده عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ متخصص جراحی عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت : این جراحی ها در زمینه های برداشتن توده، خارج کردن سنگ ها، برداشتن کیسه صفرا و طحال و جراحی های زنان و زایمان انجام شده است.

فرید مرادیان افزود: پیوند پوست زود رس برای بیماران سوختگی یکی دیگر از دستاوردهای مهم جراحان باتجربه هم استانی در چهار سال اخیر است .

وی ادامه داد: دراین مدت برای بیش از 250 بیمار با سوختگی بین یک تا شصد درصد ، پیوند پوست زودرس صورت گرفت که با این پیوند، ازمشکلات و آسیبهای بعدی و ابتلا به عفونت های مختلف دراین بیماران پیشگیری شد.

متخصص جراح عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افزود: با پیشرفتهای پزشکی صورت گرفته سالانه از مراجعه حدود هزار بیمار کهگیلویه وبویراحمدی که نیاز به جراحی داشتند به استانهای همجوار جلوگیری شده است.

فرید مرادیان اضافه کرد: کسب مجوز آموزش دستیار تخصصی یکی دیگر از پیشرفت های مهم دانشگاه علوم پزشکی استان است که با این مجوز، جراحان متبحر تربیت و وارد جامعه پزشکی استان و کشور خواهند شد.

دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد جزو دانشگاه های کوچک کشور محسوب می شود اما از نظر علمی جزو دانشگاه های برتر ملی است.

انتهای پیام/غ

پیوند پوست زود رس برای بیماران سوختگی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.