افتتاح تونل ضربعلی‌زاده به کاهش بار ترافیکی بزرگراه بعثت و سهولت دسترسی مردم نازی آباد و خزانه به خطوط ریل راه آهن کمک می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سالهای گذشته اجرای پروژه های توسعه ای در مناطق جنوبی شهر توانسته فاصله جنوب تا شمال پایتخت را به طور محسوسی کاهش بدهد.

آبان ماه سال گذشته بود که علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به احداث پروژه های عمرانی در شهر تهران،گفت:در یک دهه اخیر پروژه‌های اثرگذار متعددی در مناطق 22 گانه شهر تهران تعریف و اجرا شده است.

وی در ادامه پروژه احداث  تونل شهید ضربعلی‌زاده را یکی از پروژه‌های فرامنطقه‌ای موثر در محدوده منطقه 16 دانست، گفت: اجرای این پروژه با عبور تونلی از تراز تحتانی خطوط راه آهن، می تواند خطرات خط آهن که از دل شهر می گذرد را کاهش و مشکلات آن منطقه را برطرف کند. 

بزرگراه بعثت  از مهمترين مسيرهای شبكه بزرگراهی شهر تهران است

بزرگراه بعثت يكی از مهمترين مسيرهای شبكه بزرگراهی شهر تهران محسوب می شود كه وجود ترافيک سنگين و دسترسی محلی اندک اين بزرگراه، شهرداری تهران را برآن داشت تا پس از مطالعات ترافيكی دقيق اين منطقه و در ادامه پروژه های متعدد خود، از سویی جهت تسهيل تردد در مسيرهای شهر تهران و به صورت خاص، پوشش بار ترافيكی حاصل از تردد بين دو منطقه نازی آباد و خزانه كه تاكنون از طريق بزرگراه بعثت صورت می گرفت و از سوی دیگر سهولت دسترسی خودروها و مردم ساكن در دو منطقه ذكر شده به محدوده شرقی و غربی خطوط ريل آهن و در نهایت كاهش بار ترافيكی موجود در اين بزرگراه و خيابان های منتهی به آن باعث شد تا شهرداری تهران تصميم به اجرای زيرگذر در منطقه 16 و به موازات بزرگراه بعثت بگيرد.

از این رو و  با توجه به ضرورت اين امر پروژه تونل شهيد ضربعلی زاده كه در محدوده ضلع جنوبی بزرگراه بعثت و حد فاصل خيابان شهيد رجايی جنوبی و ميدان محرم ترک عباسی واقع شده است تعريف و جهت اجرا به پيمانكار طرح ارائه و ساخت آن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء (ص) موسسه حرا واگذار شد.

 

*صرف هزینه ی 100 میلیاردی برای ساخت تونل ضربعلی زاده

علیرضا جاوید معاون فنی و عمران شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به مساحت پل ضربعلی زاده در منطقه 16 گفت: کل محور از دو خیابان اصلی 550 متر و رمپ ورودی و خروجی آن  نزدیک به 150 متر است.

وی با بیان اینکه برای تونل ضربعلی زاده نزدیک به 100 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این پروژه ها در منطقه 16 شهر تهران به بهره برداری خواهد رسید.

 جاوید گفت: پروژه تونل ضربعلی زاده در منطقه ۱۶ پایتخت به دست توانمند جوانان نخبه کشور و در مدت یک سال طراحی و به سرانجام رسیده است.

پروژه تونل شهيد ضربعلی زاده – مداح در مجموع شامل دو رمپ شرقی و غربی است كه طول آنها به ترتيب برابر 120 و140متر و همچنين شامل دو قسمت پوش و كند در دو جهت غربی و شرقی است كه طول آن در بخش غربی 62 متر و در بخش شرقی 3353 متر است. در نهايت بخشی كه تصميم به اجرای تونل به روش سنتی گرفته شده طولی معادل 43 متر دارد كه مقطع آن دو و نيم خطه است.

 تونل ضربعلی‌زاده، معبری در  موازات بزرگراه بعثت در محدوده خیابان شهید رجایی جنوبی (حدفاصل خیابان شهید مداح و خیابان ضربعلی‌زاده) است.بهره‌برداری از این معبر 350 متری سبب بهبود دسترسی محلات موجود در پهنه‌های شرق و غرب خطوط راه‌آهن می شود و در نتیجه ارتباط بین محلات نازی‌آباد و خزانه که تاکنون از طریق بزرگراه بعثت انجام می‌شد، تسهیل خواهد شد. بخش تونلی این پروژه همانند تونل‌های نیایش، امیرکبیر و شهدای غزه به صورت آب‌بند کامل ساخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار