دیدبان حقوق بشر از دولت فرانسه خواست مانع از اعمال خشونت پلیس این کشور در برابر مهاجران شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دیدبان حقوق بشر رفتار پلیس فرانسه را علیه مهاجرانی که به اردوگاه کاله (اردوگاه جنگل) بازگشته‌اند، خشونت‌آمیز توصیف کرد. این اردوگاه چندی پیش به بهانه اسکان مهاجران در مکانی جدید تخریب شد؛ اما دولت فرانسه هیچ محل جایگزینی برای زندگی مهاجران اختصاص نداد و این افراد مجبور شدند پس از چند ماه زندگی در پیاده‌‌روها و زیر پل‌ها، بار دیگر به اردوگاه جنگل بازگردند.

تمام چادرهای موقت مهاجران در اردوگاه جنگل به دست پلیس فرانسه سوزانده شده بود و حالا با بازگشت آنها، پلیس رفتار خشونت‌آمیزی را علیه مهاجران در پیش گرفته است.

در گزارش دیدبان حقوق بشر با نام «زندگی در جهنم» آمده است: پلیس فرانسه به امید آنکه مهاجران را از شهر کاله دور کند، رفتار خشن و آزاردهنده‌ای با آنها دارد.

دیدبان حقوق بشر با 60 مهاجر که به اردوگاه جنگل بازگشته‌اند گفتگو کرده و این افراد اظهار داشتند پلیس به بهانه‌های مختلف آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد، هنگام خواب گاز فلفل علیه کودکان و بزرگسالان مهاجر استفاده می‌شود، لباس‌ها و یا پتوی آنها بوسیله پلیس توقیف شده و گاهی اندوخته غذا و آب مهاجران نیز لگدمال می‌شود.

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد: چنین اقداماتی نقض آشکار ممنوعیت رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز با پناهجویان محسوب می‌شود و همچنین با استانداردهای جهانی رفتار پلیس نیز تناقض دارد.

پیش از این نیز دیدبان حقوق بشر به فرانسه درمورد رفتار غیرانسانی با مهاجران هشدار داده بود و «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور این کشور، ماه گذشته قول مساعد داد با مهاجران در فرانسه به درستی رفتار خواهد شد.

از ابتدای سال 2017 بیش از 110 هزار مهاجر به اروپا وارد شده‌اند که بیشتر این افراد در ایتالیا ساکن هستند. 

انتهای پیام/

انتقاد دیدبان حقوق بشر از رفتار پلیس فرانسه با مهاجران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار