اهواز؛

دست آتش از مدفن زباله اهواز قطع شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از مهار آتش سوزی در محل دفن پسماندهای اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این خصوص بیان داشت: برای مهار آتش سوزی در محل دفن زباله های اهواز همه امکانات شهر از جمله شرکت نفت، صنایع فولاد و شهرداری بسیج شد که اکنون این حریق مهار شده و عملیات برای اطفای کامل آن در حال انجام است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آتش سوزی در مدفن پسماند اهواز با گرم شدن هوا تکرار می شود باید برای جلوگیری از این امر چاره اندیشی شود.

 

حاجی زاده با تاکید بر راه اندازی خط تولید کود کمپوست از زباله های اهواز اذعان داشت: در حال حاضر بخش زیادی از زباله ها در این محل دفن می شود، در حالی که باید این زباله ها تفکیک و حجم زباله های دفن شدن کاهش پیدا کند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: روند ساخت کارخانه کمپوست شهرداری اهواز متوقف شده و اخیرا از پیمانکار بازپس گیری شده است که باید برای راه اندازی مجدد آن اقدام شود.

 

وی همچنین امکانات شهرداری اهواز را در بخش اطفای حریق ناکافی دانست و اظهار داشت: این مشکل در دیگر شهرداری های استان نیز وجود دارد، این در حالیست که درآمدهای شهرداری از محل عوارض مردمی و ارزش افزوده رقم بسیار بالایی است.

 

به گفته کیامرث حاجی زاده، روستاهای صفیره، ملیگط، مشرحات، فضله، حیاویه، حفیره بیت علی، رحمانیه، بیوض و نزهه با جمعیت 7 هزار نفر در معرض آلودگی ناشی از دود و دفع غیربهداشتی زباله هستند.

 

انتهای پیام/گ

آتش سوزی در زباله دان اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار