چهار میلیارد ریال برای احیا و ساماندهی بافت تاریخی شهرستان بافق اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  لیلی رنجبر مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق از اختصاص چهار میلیارد ریال برای احیا و ساماندهی بافت تاریخی این شهر خبر دادو گفت: احیا محور فرهنگی- تاریخی امامزاده عبدالله(ع) تا میدان خان، ساماندهی حوض،آب انبار و حسینیه حوض بازو، کاروانسرای زرتشتی و خانه های قدیمی جنب نمایندگی میراث فرهنگی از جمله این طرح ها می باشد که با مشارکت شهرداری انجام خواهد شد.

رنجبر با بیان اینکه در شهریور ماه این طرح ها به مرحله اجرایی می رسد، افزود: تامین مصالح برای هر کدام از طرح های مذکور برعهده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان است.

وی گفت: یک میلیارد ریال به منظور احیا محور فرهنگی، تاریخی امامزاده تا میدان خان در نظر گرفته شده است که شهرداری بافق در حال تهیه طرح آن است.

وی ادامه داد: مرمت این بنا به سبک قدیم است و ساباط و بالانشین آن نیز باسازی خواهد شد.

رنجر اشاره ای نیز به مرمت حسینیه حوض بازو داشت و گفت:در این خصوص تفاهنامه ای بین میراث فرهنگی شهرستان و هیات امناء حسینیه منعقد شده است که به زودی تهیه طرح و عملیات مرمت و بازسازی آغاز خواهد شد.

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق همچنین از کف سازی و تملک مغازه های کاروانسرای زرتشتی خبر داد و افزود: خرابه های قدیمی جنب نمایندگی با تخلیه زباله و نصب درب های چوبی ساماندهی می شود تا دیگر مردم شاهد صحنه های ناهنجار در این قسمت نباشند.

رنجبر در پایان از برخی رسانه ها و تعداد معدودی از افراد جامعه گلایه کرد و گفت: دغدغه مسئولان شهرستان ترمیم بافت تاریخی و ساماندهی آن است و باید دانست که سیاه نمایی، تخریب و زیر سوال بردن عملکرد قبل از آنکه به شخص ضربه بزند باعث از بین رفتن وجه شهر می شود،امیدواریم تا با همراهی و همکاری مردم و مسئولان بار دیگر میراث نیاکان بافقی احیا و مرمت شود.

انتهای پیام/ ی

مرمت و بازسازی بناهای  تاریخی شهرستان بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.