باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کاهش تخلفات مدارس دولتی و غیردولتی در حین ثبت نام

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که امسال تخلفات در مدارس دولتی و غیردولتی روند کاهشی پیدا کرده است.

کاهش تخلفات مدارس دولتی و غیردولتی در حین ثبت نام/ کدام مدرسه دولتی شهریه دریافت می کنند؟عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد روند ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: یکی از مشکلات در مورد ثبت نام رعایت محدوده جغرافیایی تعیین شده است که البته وجود این مساله ضروری است چراکه برخی مدارس به دلیل استقبال زیاد دانش آموزان با تراکم بالای دانش آموزی مواجه می شود بنابراین چنین روش هایی برای این جلوگیری از توزیع نامتوازن ضروری است.

وی ادامه داد: محدوده بندی های انجام شده در مدارس وجود دارد اما اگر کسی با این مساله مشکلی داشت ستاد ثبت‌نام درمناطق آموزش و پرورش نیز این محدوده بندی ها را ارائه می دهد و اولیا می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران در مورد نظارت بر روند اخذ شهریه مدارس غیردولتی با بیان اینکه پوستر شهریه در مدارس نصب شده، گفت: طی چند روز گذشته گروه‌های بازرسی جدید به مدارس فرستاده شد البته اولیا نیز می توانند تخلفات احتمالی را گزارش دهند تا پیگیری های لازم انجام شود و این مساله را درنظر داشته باشند هزینه رفت و آمد، تغذیه و مواردی از این قبیل اختیاری است.

باقری تصریح کرد: براساس بررسی های انجام شده امسال در مدارس دولتی وغیردولتی میزان شکایت ها کمتر از گذشته بوده و بازرسی ها شرایط بهتری داشته است.

وی در مورد تاثیر تفویض اختیار به استان ها درباره روند نظارت ها به ثبت نام مدارس بیان کرد: این مساله موجب شده تا استان ها نظارت بهتری را روی مدارس داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران در مورد اخذ وجه در مدارس دولتی گفت: به جز مدارس استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه دولتی سایر مدارس دولتی و هیئت امنایی نباید هیچ گونه وجهی دریافت کنند که اگر این مساله مشاهده شود برابر قانون با آن برخورد می شود.

انتهای پیام/

کدام مدرسه دولتی شهریه دریافت می کنند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار