مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: بازرسان، خامه شیرینی ها را از نظر استاندارد‌های بهداشت و سلامت بازرسی می‌کنند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهروز جنت مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: خامه قنادی‌ها برای تهیه کیک، در صنعت تولید می‌شود و سازمان غذا و دارو چربی ترانس این خامه‌ها را کاهش داده، اما متاسفانه متوجه شدیم هنگامی که شیرینی فروشی‌ها، کیک تهیه می‌کنند این کیک حتی در دمای ۴۰ درجه نیز تکان نمی‌خورد و آب نمی‌شود در صورتیکه خامه‌های استاندارد این قابلیت را ندارند.

وی ادامه داد: متوجه شدیم که خود شیرینی فروشی ها، خامه را فرموله و دستکاری می‌کنند تا در دمای بالاتر نیز دوام بیاورد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو توضیح داد: خامه خوب و طبیعی را باید حتما در یخچال، نگاهداشت و هنگامی که هوا کمی گرم می‌شود، خامه شل شده و شکل کیک را برهم می‌زند.

وی بیان کرد: مردم عادت کرده اند که بطور مثال کیک خیلی سفت و محکم و سرحال باشد و حتی هنگام جابجا کردن آن با ماشین در گرمای تابستان نیز تکان نخورد درصورتیکه هیچ جای دنیا اینطوری نیست.

جنت تاکید کرد: برای همین سراغ شیرینی فروشی‌ها آمدیم و کیک‌ها و شیرینی‌های آن‌ها را کنترل می‌کنیم، از کیک‌های موجود در ویترین شیرینی فروشی‌ها، نمونه برداری می‌کنیم تا استاندارد چربی آنها را کنترل کنیم.

وی یادآور شد: این بازرسی‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که سلامت مصرف کننده نهایی تهدید نشود و در عین حال کسب و کار نیز در کشور آسیب نبیند.

انتهای پیام/ 

نظارت سازمان غذا و دارو بر کیک و شیرینی قنادی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
سلامت مردم مهم تر از کسب و کار شیرینی فروش ها است اگر تخلف کنند همان بهتر که کسب و کارشان آسیب ببیند.
آخرین اخبار