زیرساخت های بخش کشاورزی در آذربایجان غربی توسعه می یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال‌های گذشته مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش کشاورزی آذربایجان غربی کمتر از ۵ درصد بود که رقم ناچیزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسمعیل کریم زاده در بازدید از پروژه های آبیاری تحت فشار تجمیعی بخش کشاورزی شهرستان ارومیه که با همراهی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان صورت گرفت، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید جهت احیای دریاچه ارومیه و مهار آبهای مرزی استان برنامه های مدونی تهیه کرده که با اجرای آن شاهد پایداری تولید در بخش کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه خواهیم بود.


وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و با توجه به بحران دریاچه، احداث باغ جدید در اراضی حوضه دریاچه ارومیه ممنوع بوده و مشارکت کشاورزان در برنامه های احیای دریاچه لازم و ضروری است.


کریم زاده با اشاره به روند اجرایی پروژه آبیاری تجمیعی روستای عسگر آباد ارومیه، اظهار کرد: این پروژه با برآورد اعتبار۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اتمام طرح ۳۹۰ قطعه کشاورزی در ۳۰۳ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه مجهز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار می شود.


این مقام مسئول با اشاره به اجرای پروژه 755 هکتاری آبیاری تحت فشار روستای بالو، اضافه کرد: این طرح با صرف هزینه 140 میلیارد ریال اعتبار با 960 نفر بهره بردار در حال اجرا است که با پایان آن شاهد صرفه جویی سالانه 6 میلیون مترمکعبی آب در سال در بخش کشاورزی استان خواهیم بود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه آبیاری تحت فشار اراضی روستای مبارک آباد شهرستان ارومیه، گفت: این پروژه در سطح 184 هکتار با اعتبار بالغ بر 32 میلیارد ریال و 153 نفر بهره بردار در حال اجراست که با افتتاح آن شاهد افزایش راندمان آبیاری از 35 به 90 درصد خواهیم بود.

انتهای پیام/م

ضرورت توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی در آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.