رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذار جدید پروژه پتروشیمی اردبیل توانمندی مالی و اهلیت فنی اجرای این پروژه را ندارد هر چند که پتروشیمی اراک مصمم به انتخاب این سرمایه‌گذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد پتروشیمی راکد اردبیل اظهار کرد: اوایل سال 92 کارخانه شازند اراک مصمم به تکمیل پروژه پتروشیمی بود اما به دلایلی در فکر و قصد خود تغییر ایجاد کرده و به دنبال عوض کردن سرمایه‌گذار بود که در سال‌های اخیر به دلایل متعدد پروژه پتروشیمی متوقف مانده است.

وی گفت: به دنبال پیگیری برای تغییر سرمایه‌گذار این پروژه متاسفانه پتروشیمی اراک که مالک این کارخانه است سرمایه‌گذار جدیدی را معرفی کرده که از لحاظ توانمندی مالی و اهلیت فنی صلاحیت اجرای پروژه پتروشیمی را ندارد و اگر از هم اکنون جلوی کار گرفته نشود 4 سال دیگر باید این پروژه معطل بماند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه نسبت به راه‌اندازی پتروشیمی اردبیل عده‌ای با نگاه سودجویانه سعی می کنند تا منافع خود را تامین کنند، افزود: امیدواریم با فشار افکار عمومی و به ویژه رسانه‌ها مسیر انحرافی سال‌های گذشته در احداث این کارخانه تکرار نشود چرا که از آذر ماه سال گذشته که فرایند واگذاری پروژه به سرمایه‌گذار جدید مطرح بوده هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

عاملی در مورد ابلاغ سهمیه جدید برای رونق تولید در سال جاری گفت: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی که به بانک‌ها ابلاغ شده است مراحل ثبت نام در سایت و معرفی متقاضیان به بانک همانند سال گذشته انجام می‌شود تا صاحبان واحدهای تولیدی از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/ح

سرمایه‌گذار پروژه پتروشیمی اردبیل توانمندی مالی و اهلیت فنی را ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.