رئیس اداره سلامت و بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به رو‌نمایی از ۸۰ واحد کلینیک سیّار دندانپزشکی گفت: موبایل کلینیک‌ها از امروز به مناطق محروم در بیش از ۴۹ استان کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید صمدزاده رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در مراسم رو‌نمایی و اعزام ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی که صبح امروز در محوطه هتل المپیک تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اجرای یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های طرح تحول سلامت مبنی بر امکان دسترسی تمام اقشار جامعه به خدمات درمانی در سراسر کشور، کلینیک‌های سیّار دندانپزشکی تحت عنوان موبایل کلینیک به همت وزارت بهداشت از امروز به بیش از ۴۹ استان کشور اعزام می‌شوند.

 وی تأکید کرد: هزینه تمام شده هر دستگاه موبایل کلینیک ۳۰۰ میلیون تومان است که در آن تمام خدمات عمومی دندانپزشکی به طور کامل برای مناطق محروم و به صورت رایگان با حضور یک دستیار ثابت دندانپزشکی، یک نفر دندانپزشک و یک راننده آماده خدمت‌رسانی به مردم در این مناطق است.

۸۰ موبایل کلینیک ویژه دندانپزشکی رونما‌یی شد / ارائه همه خدمات دندانپزشکی عمومی در تمام مناطق محروم کشور

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه به طور کلی تمام موبایل کلینیک‌های سیّار دندانپزشکی به صورت متوازن در مناطق محروم خدمات خواهند داد، افزود: کلینیک‌های سیّار دندانپزشکی با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها به مناطق محروم به صورت چرخشی اعزام می‌شوند که البته با توجه به تراکم جمعیت هر منطقه واحدهای کلینیک سیّار دندانپزشکی مستقر می‌شود.

 وی تصریح کرد: هر یک از واحدهای سیّار دندانپزشکی به یک ردیاب کاملاً هوشمند GPS متصل است که به واسطه آن وزارت بهداشت مستقیماً تمام مناطق محل اسکان و استقرار این موبایل کلینیک‌ها را تحت نظر دارد و با این راهکار دیگر هیچ واحدی بدون استفاده در انبار دانشگاه‌های علوم پزشکی بایگانی نمی‌شود.

 صمدزاده بیان کرد: یکی دیگر از مهمترین اهداف برای توسعه موبایل کلینیک‌ها در واقع فرهنگ‌سازی و جذب خیّرین سلامت در این حوزه است.

۸۰ موبایل کلینیک ویژه دندانپزشکی رونما‌یی شد / ارائه همه خدمات دندانپزشکی عمومی در تمام مناطق محروم کشور

 صمدزاده یادآور شد: جذب حمایت خیرین سلامت برای توسعه، تامین مواد مورد نیاز و ماندگاری هرچه بیشتر کلینیک آمبولانس‌های دندانپزشکی از دیگر اهداف بسیار مهمی است که در کنار اجرای این بخش از طرح تحول سلامت بدای ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی در مناطق محروم است.

انتهای پیام/

جزئیات خدمت رسانی کلینیک‌های سیّار دندانپزشکی در مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.