فرماندار پلدختر گفت: در برخی از روستا‌های شهرستان پلدختر تنش آبی وجود دارد که عامل اصلی آن استفاده آب شرب برای دام‌ها است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  نعمت اله دستیاری، در رابطه با وضعیت آب شرب روستا‌های شهرستان پلدختر گفت: مشکل آب روستا‌های پلدختر بحث کمبود آب نیست بلکه مشکل بحث مدیریت و مصرف آب است به طوری که جمعیت دام‌های روستایی چندین برابر جمعیت افراد است و در روستا‌ها آب شرب را برای دام مصرف می‌کنند که به طور یقین مشکل ایجاد می‌کند.

کشاورزی با روش غرقابی با وجود تنش آبی در پلدختر

وی یکی از مشکلات حوزه آب این شهرستان را وجود انشعابات غیر مجاز در روستا‌ها دانست و افزود: حدود ۴۰ درصد انشعاب روستا‌ها غیر مجاز است.

فرماندار پلدختر گفت: در برخی از روستا‌های این شهرستان تنش آبی وجود دارد که عامل اصلی آن با توجه به فصل گرما استفاده آب شرب برای دام‌ها است.

وی با اشاره به ورود مسئولان آب برای بررسی انشعابات غیر مجاز روستا‌ها گفت: امسال برای باغات انجیر زیودار این شهرستان پمپاژ موقت گذاشتیم و تاکنون مشکلی در بحث آب ندارد.

دستیاری گفت: به دلیل کشت بی‌رویه و کشت غرقابی مانند برنج ممکن است کشکان خشک شود چرا که در بالا دست کشت‌های غرقابی بی سابقه است.

وی افزود: هم اکنون رودخانه کشکان مشکلی ندارند، اما اگر با کشت‌های بی‌رویه دبی آب کشکان اگر کاهش پیدا کند به طور یقین با مشکل مواجه می‌شویم.

فرماندار پلدختر در رابطه با طرح های حوزه آب این شهرستان نیز گفت: پنج طرح پمپاژ آب در شهرستان پلدختر وجود دارد که اعتبار آن‌ها از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود و درصورتی که ۱۰۰ درصد اعتبار آن‌ها تخیصص یابد تا پایان سال زراعی ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه فار نخست پمپاژ جایدار بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: طرح دشت جایدار اعتبارات خوبی دارد و فعال است؛ حدود ۲۲ میلیارد اعتبار دارد در بحث پمپاژ واشان نیز الکترو پمپاژ آن در گمرک بود که برای آزاد شدن آن اعتبار گذاشتیم.


انتهای پیام / د

آبیاری زمین کشاورزی با روش غرقابی در پلدختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.