مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

آبگیری ۶ سد در سطح لرستان

میرزایی، از آبگیری ۶ سد در سطح لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه بحث خشکسالی و کم‌آبی در کشور ما بحث تاریخی است، گفت: خشکسالی از ویژگی‌‌های هیدورولوژیک کشور است و استان ما نیز روی کمربند خشکسالی کشور قرار گرفته است.


وی افزود: میزان تبخیر در لرستان ۲.۵ برابر حد نرمال است و میزان سرانه آب نیز به صورت مداوم ‌کاهش یافته تا امروز به یک بحران جدی رسیده ‌است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: براساس آمار باران سنج‌ها، در سال آبی جاری میزان بارش‌ها ۵۹۹ میلیمتر بوده که این مقدار در مقایسه با سال پیش که ۸۲۸ بود، ۲۸ درصد کاهش یافته است‌.


میرزایی افزود: کمترین مقدار بارندگی در شهرستان کوهدشت و با ۳۳۹ میلی‌متر و بیشترین مقدار بارندگی در شهرستان دورود با ۶۷۴ میلی‌متر به ثبت رسیده است.


وی با اشاره به کاهش آبدهی رودخانه کشکان، گفت: امروزه به دلیل کاشت محصولات آبدوست در منطقه رودخانه کشکان مقدار آبدهی این رودخانه کاهش یافته است.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: رودخانه کشکان یکی از مهم‌ترین سرشاخه‌های کرخه است و کل حوزه آبریز آن در لرستان قرار دارد.


میرزایی به سدهای، کزدار، خان‌آباد، هاله، حوضیان، مروک و ایوشان اشاره کرد و گفت: در سطح استان تاکنون ۶ سد آبگیری شده است.


وی در ادامه با یادآوری سد معشوره گفت: این سد از سال‌های گذشته تا امروز به دلیل مشکلات تخصیص اعتبار تکمیل نشده و به دلیل ارائه اطلاعات نادرست در این رابطه اختلافات زیادی بین مردم استان لرستان و استان‌های همجوار به وجود آورده است.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تاکید به اینکه معشوره جز حق‌آبه مردم لرستان است، گفت: پس از طی شدن مراحل اداری و ابلاغ تخصیص سد معشوره به مرحله اجرا می‌رسد.


انتهای پیام / د

از سرگیری عملیات اجرایی سد معشوره کوهدشت در آینده نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.