مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان:

کوهدشت در وضعیت تنش شدید آبی

کرموند گفت: به علت برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی و افت شدید منابع آب زیرزمینی، شهرستان کوهدشت در وضعیت تنش شدید آبی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کرموند، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان با اشاره به اینکه حفاری در جهت رسیدن به آب تا عمق ۷۰ متر انجام می‌شود، گفت: متاسفانه در کوهدشت پس از ۳۲۰ متر حفاری به منابع آب می‌رسیم.

مدیر عامل شرکت آبفای لرستان علاوه بر کاهش چند درصدی دبی آب در اقصی نقاط استان هشدار داد:به علت افزایش عمق حفاری کیفیت آب هم تغییر می‌کند و کم کم به پدیده شوری آب می‌رسیم.

کرموند گفت: تامین آب و ساخت‌ها توسط وزارت نیرو یک سیاست شفاف دارد که آب سد‌ها از منابع آبی پایدار تامین شود و شهر نیز بتواند از این منبع پایدار استفاده کند.

وی گفت:در استان هنوز هیچ شهری نداریم که منابع آبش از آب پایدار پشت سد تامین شود لذا با پیگیری‌های شرکت آب و فاضلاب، عملیات اجرایی سد مخمل کوه در حال انجام است. سد کمندان نیز آب پایدار شهرستان‌های ازنا و الیگودرز را تامین می‌کند؛ و سد آبسرده نیز آب پایدار شهرستان بروجرد را تامین خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت آبفای لرستان در جهت اقدامات ضروری جبران کم آبی کوهدشت به حفر ۳ حلقه چاه در منطقه تنگ پریان کوهدشت اشاره کرد و گفت: چاه نخست تا اواخر این هفته به بهره برداری می‌رسد، چاه دوم طی هفته آینده و چاه سوم در طول این دو هفته بهره برداری خواهد رسید.

کرموند افزود: میزان پرت آب در شبکه آب استان ۲۵ درصد است و سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب برداشت از منابع آبی استان داریم که ۸۰ میلیون مترمکعب نیز از آن در سال آبی به فروش مشترکین می‌رسد.

انتهای پیام / د


 از سرگیری عملیات ساخت سد آبسره بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.