دبیر اجرایی جشنواره اکفا گفت: در تلاش هستیم فضا را میان شرکت‌های دانش بنیان رقابتی کنیم تا با این اقدام روند فعالیت شرکت‌های نامبرده ارتقا پیدا کنند.

ضرورت حمایت از محصولات تولید ملی/ارتقا روند فعالیت شرکت‌های دانش بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید مسگر تهرانی دبیر اجرایی جشنواره اکفا (برگزاری مشترک کنگره زیست پزشکی و جشنواره زیست دارو) در نشست خبری که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: هدف سازمان غذا و دارو از برگزاری چنین جشنواره ای حمایت از محصولات ملی است.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم فضا را میان شرکت‌های دانش بنیان رقابتی کنیم تا با این اقدام روند فعالیت شرکت‌های نامبرده ارتقا پیدا کنند.

دبیر اجرایی جشنواره اکفا افزود: یک جشنواره ملی مدیران برتر در سه حوزه تجهیزات پزشکی،  آزمایشگاهی و دارو سازی در حال برگزاری است و سازمان غذا و دارو بر اساس شاخص های تعیین شده ارزیابی کرده تا مدیر برتر انتخاب شود.

مسگر تهرانی تاکید کرد: کنگره زیست پزشکی سه سال در ایران و در سال بعد در فرانسه برگزار می شود و هدف از این کار جذب محققان خارجی در کشور است.

وی عنوان کرد: در جشنواره ملی مدیران برتر ممیزی آن بر عهده سازمان غذا و دارو است.

دبیر اجرایی جشنواره اکفا ادامه داد: در جشنواره اکفا بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان حضور دارند و طی صحبتی که با بنیاد ملی نخبگان صورت گرفته، حمایت همه جانبه از محصولات این شرکت‌ها در حوزه‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی صورت می‌گیرد و به آن‌ها عضویت سطح ۳ بنیاد ملی نخبگان نیز تعلق می‌گیرد.

 وی اظهار کرد: ما متأسفانه در حوزه محصولات دارویی از دنیا عقب هستیم و این جشنواره فضا را برای کشورمان آماده کرده تا کشورهای خارجی در حوزه محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی سرمایه‌گذاری کنند و یکی از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه و کنگره زیست پزشکی این است که شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با شرکت‌های خارجی با یکدیگر تعامل و تبادل نظر خوبی انجام دهند.

مسگر تهرانی با بیان اینکه جشنواره اکفا، کنگره بین‌المللی زیست پزشکی و جشنواره زیست دارویی در یک زمان و مکان برگزار می‌شود، افزود: از دیگر اهداف برگزاری این سه جشنواره نزدیک شدن دو حوزه بیولوژی و داروسازی است تا زمینه پژوهش در کشور فراهم شود.

 وی بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی بیشتر کشور‌های آمریکایی و در حوزه داروسازی و آزمایشگاهی بیشتر از کشور‌های اروپایی شرکت دارند، به طوریکه ۶۰ درصد غرفه‌داران داخلی و بقیه از آن شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بین المللی هستند.

دبیر اجرایی جشنواره اکفا با بیان اینکه کنگره زیست پزشکی به وسیله انستیتو‌پاستور، نمایشگاه بین‌المللی اکفا به وسیله سازمان غذا و دارو و جشنواره بین‌المللی زیست دارو توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌های داخلی باید از نظر کیفیت محصولات خود را هم سطح شرکت‌های مطرح کنند که این جشنواره به همین علت در تاریخ ۲۷ لغایت ۳۰ آذر ماه برگزار می‌شود.

 برگزاری ۹ پنل تخصصی در حاشیه جشنواره اکفا‌

در ادامه مراسم سید داور سیادت رئیس مرکز میکروبیولوژی انستیتو پاستور ایران گفت: در حاشیه برگزاری این ۳ جشنواره ۹ پنل تخصصی برگزار میشود تا تبادلات بهتری بین محققان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام شود.

انتهای پیام/

حضور ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در جشنواره بین‌المللی اکفا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار