رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر با این روند در بحث احداث جاده‌هاحرکت کنیم جاده‌های ما همچنان تلفات خواهند داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سیدمهدی فرشادان رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس ظهر امروز در مراسم افتتاح 10 کیلومتر و آغاز عملیات اجرایی 75 کیلومتری کریدور بزرگراهی غرب کشور در کردستان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در این مدت اقدامات خوبی را انجام داده است، گفت: در سفر قبلی وزیر راه، ایشان از کردستان به عنوان سرزمین مادر نام بردند اما باید گفت این سرزمین مادر مریض و محروم است.

نمانیده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس به ارائه آماری از تلفات جاده‌ای در کردستان پرداخت وافزود: در سال 94 براساس آمار موجود 365 نفر از هموطنانمان در جاده‌های این استان جان خود را از دست داده‌اند و این آمار در سال گذشته با روندی افزایشی به 370 نفر رسیده است.

فرشادان با بیان اینکه در چند ماهه امسال نیز 90 نفر از هموطنانمان در این جاده‌ها بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: آقای وزیر جاده‌های ما قتلگاه و غصالخانه انسانی است و اگر با این روند در بحث احداث جاده‌هاحرکت کنیم جاده‌های ما همچنان تلفات خواهند داد.

نمانیده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس با بیان اینکه این روند تدریجی و اختصاص اعتبارات قطره چکانی به کردستان در طول چند سال آخیر ادامه داشته است، گفت: کل اعتبار اختصاص یافته از سال 92 تا 94 حدود 700 میلیارد تومان و امسال نیز 225 میلیارد تومان بوده است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس در ادامه از جذب سرمایه‌گذار به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازها و دغدغه‌ها در استان نام برد و گفت: بدون شک یکی از مباحثی که باید در این راستا مورد توجه قرار گیرد ایجاد مسیر مشخص برای آوردن این سرمایه‌گذاران به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان است.

انتهای پیام/ م ح

جذب سرمایه گذار یکی از مهمترین دغدغه ها و نیازهای کردستان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.