در همین حال رئیس معارف فاریاب می گوید که رئیس سارنوالی استیناف بر خلاف قوانین نافذه افغانستان بدون ثبوت جرم و حکم محکمه بر اساس عقده، وی را تحت توقیف قرار داده به شخصیت او لطمه وارد کرده است.

رئیس معارف و رئیس منابع انسانی فاریاب بازداشت شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فرید غوری رئیس سارنوالی استیناف ولایت فاریاب در شمال کشور می گوید که غلام سخی بیان رئیس معارف و اسلام الدین حاتمی رئیس منابع بشری مقام این ولایت به اتهام فساد اداری در این ولایت بازداشت شده اند.

در همین حال رئیس معارف فاریاب می گوید که رئیس سارنوالی استیناف بر خلاف قوانین نافذه کشور بدون ثبوت جرم و حکم محکمه بر اساس دسایس عقده مندانه رئیس شورای ولایتی، وی را تحت توقیف قرار داده به شخصیت او لطمه وارد کرده است.

بیان گفته است که توقیف وی در رابطه به امتحات بست ۵ است که یک موضوع حقوقی می باشد باید از جانب کمیسیون سمع شکایات بررسی گردد؛ اما رئیس سارنوالی برخلاف قوانین بر اساس دسیسه رئیس شورای ولایتی روی خصومت و عقده های شخصی که با وی داشت به اتهام تزویر و سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی باز داشت کرده در حالیکه تزویر و سوء استفاوه از صلاحیت وظیفوی تعریف خاص دارد.

رئیس معارف فاریاب میگوید که، او از محکمه برائت حاصل میکند و در ضمن اعاده حیثیت می خواهد.

در همین حال فرید غوری رئیس سارنوالی استیناف فاریاب می گوید که غلام سخی بیان رئیس معارف و اسلام الدین حاتمی رئیس منابع بشری مقام ولایت به اتهام فساد اداری بازداشت شده اند.

غوری گفت که، فساد و رشوه ستانی در رگهای اینها جای گرفته بود شخص رئیس معارف پیش از این نیز پنج دوسیه به ارتباط سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی نیز در نزد اداره سارنوالی داشت.

رئیس سارنوالی فاریاب می گوید، نهاد سارنوالی بر مبنای قانون مستقل است حق دخالت در امور کاری و فیصله هایش را به هیچ زورمند نمی دهد و تحت تاثیر هیچ فشار قرار نمی گیرد به خاطر خدا و ملت فساد پیشه گان را به چنگ قانون می سپارد.

روز گذشته رئیس معارف و رئیس منابع بشری ومقام ولایت فاریاب به اتهام جعل، تزویر و فساد از جانب سارنوالی استیناف بازداشت و زندانی شدند که توقیف آنها با واکنش های گونه گون رو به رو گردید.

در همین حال شماری از مردان، زنان و جوانان که خود را اعضای معارف معرفی کردند در نشست با جنرال همایون فوزی والی فاریاب، بازداشت رئیس معارف و رییس منابع بشری را از سوی سارنوالی استیناف، غیر عادلانه و غیر منصفانه خوانده وی را یکی از شخصیت های خدمتگار و پاک نفس جامعه دانستند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار