معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح‌های متنوع توسعه سوادآموزی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

طرح‌های متنوع توسعه سوادآموزی در استان بوشهر اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش‌فر ظهر چهارشنبه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی برای توسعه سوادآموزی در استان بوشهر صورت گرفته است و طرح‌های خوبی را در دست اجرا داریم.

وی به چالش‌های پیش روی حوزه کاری سوادآموزی در استان اشاره کرد و افزود: کمبود شدید نیروی انسانی، اعتبارت و عدم همکاری بخشی و بین بخشی از مشکلات عمده پیش رو حوزه سواد آموزی استان است که انتظار درمان اساسی آن داریم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: با وجود همه این چالش‌ها براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در رشد باسوادی افراد زیر ۴۹ ساله در کل کشور مقام اول را کسب کردیم.

دانش‌فر تصریح کرد: در طرح خواندن با خانواده، تبلیغات و تدوین برنامه سالانه و آمار تحت پوشش مقام هایی شایسته ای را کسب کردیم.

وی بیان کرد: در صورت مشارکت همه فرهنگیان و مدیران مدارس و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق شاهد رفع بی سوادی در گروه سنی ۱۰تا ۴۹ ساله در استان خواهیم بود.

دانش‌فر گفت: در سال جاری تحصیلی با اولویت قراردادن آموزش اولیا بی‌سواد دانش آموزان، باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ ساله، آموزش کودکان بی سواد در معرض آسیب‌های اجتماعی و اجرایی طرح بنی تعداد افراد بی‌سواد در شهرها و روستاهای استان به حد مطلوب جهانی خواهیم رساند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.