۳۰۰ سوژه دفاع مقدس برای بهره‌برداری در موزه استان فارس شناسایی شد.

شیراز؛استخراج ۳۰۰ سوژه دفاع مقدس برای بهره‌برداری در موزه فارس به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی مدیرکل حفظ آثار استان فارس با بیان اینکه هنر از دیدگاه رهبری معظم جایگاه خاص و ارزشمندی دارد، گفت: کار هنری کاری دلی و زمان بر است و با کار‌های هنری فاخر و ارزشمند می‌توان ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران باشکوه هشت سال دفاع مقدس را به جهانیان و گردشگران داخلی و خارجی نشان داد و بهره‌برداری کرد.


وی افزود: در سرتاسر دنیا جنگ در کشور‌های مختلف اتفاق افتاده و آن‌ها با هر انگیزه و هدفی اقدام به احداث موزه و یادمان در راستای بهره‌برداری از آن کرده‌اند که در بعضی از کشور‌ها حتی این موزه‌ها بسیار شناخته شده و مورد بازدید گردشگران خارجی قرار می‌گیرد.


گرامی اظهار داشت: تاکنون در حوزه موزه‌آرایی ۱۲ شاخص مشخص شده که با فعالیت گروه موزه‌آرایی بیش از ۳۰۰ سوژه دفاع مقدس استان برای بهره‌برداری در موزه استخراج شده است.


وی ادامه داد: در نظر داریم با بهره‌گیری و کمک هنرمندان استان فارس در راستای موزه‌آرایی و محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس فارس کار‌های هنری شاخص و فاخری در خصوص شناساندن ارزش‌ها و رشادت‌های رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده ارائه دهیم.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: استان فارس در دوران دفاع مقدس نقش سازنده و یکی از ارکان‌های اصلی مبارزات بود و در بسیاری از عملیات‌های بزرگ و تاثیرگذار نقش و محور اصلی بوده و این ادعا به گواه آمار ۳۰۰ هزار نفری جامعه ایثارگری استان که شامل ۱۵ هزار شهید، جانباران و رزمندگان می‌شود.
انتهای پیام/ر

تاکنون در حوزه موزه‌آرایی 12 سوژه دفاع مقدس مشخص شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار