وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

توضیحات وزیر علوم در مورد رفتن یا ماندنش در کابینه دوازدهم/اعلام نتایج اولیه کنکور 96 تا نیمه مردادماهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛وزارت علوم در هفته ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بود حال با شما را با این رویدادها آشنا می کنیم.

ارتقای ارتباط بین صنعت و دانشگاه

محمد فرهادی وزیر علوم گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه تقویت شده و دانشگاه ها باید در این زمینه ماموریت گرا باشند.
فرهادی گفت: رویکرد وزارت علوم در دولت یازدهم توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت پارک‌های علم و فناوری خصوصی و تخصصی در حوزه‌های مختلف بوده است.

اعلام نتایج اولیه کنکور 96 تا نیمه مردادماه

حسین توکلی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تايج اوليه آزمون سراسری سال 1396 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، تا 15 مردادماه اعلام می شود.
توکلی تصریح کرد: ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ نفر در اين آزمون نام نويسی کرده اند و با توجه به اينکه برخی از داوطلبان در ۲و يا سه گروه آزمايشی نام نويسی کردند.

راه اندازی مراکز رشد در کنار واحد‌های علمی کاربردی

امید حدادبزرگ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی گفت: مراکز دانشگاهی تقاضای تاسیس مراکز رشد در راستای تجاری سازی محصولات خود را کرده اند.
وی تأکید کرد: در کنار مراکز آموزش مهارتی قرار است بر طبق تفاهم نامه و ابلاغیه‌ای که از طرف وزارت علوم صادر شده، باید مراکز رشد راه‌اندازی شود و در این میان ۱۳۰ مرکز متقاضی تأسیس چنین مراکز علمی در کنار واحد‌های آموزشی خود شده‌اند.

بخش خصوصی باید بر روی ریل حرکت کند

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی باید قطارش را بر روی این ریل قرار دهد، اما بخش خصوصی تا زمانی که به دولت اعتماد نکند وارد علم و فناوری نمی‌شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی زمانی سرمایه را وارد می‌کند که اعتماد داشته باشد، وقتی از هر مسیری اصل ۴۴ را اجرا می‌کنیم به دولت منتهی می‌شود بخش خصوصی نمی‌تواند اعتماد کند و سرمایه بیاورد.

شناسایی 14 هزار شغل در کشور

محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: در دنیا ۱۷ الی ۱۸ هزار شغل شناخته شده که در کشور ما این عدد به ۱۴ هزار شغل می رسد.
امید تاکید کرد: در حال شناسایی مشاغل در کشور هستیم و برای این منظور آموزش هایی را پیش بینی کرده ایم تا بتوانیم در جامعه زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

توضیحات وزیر علوم در مورد رفتن یا ماندنش در کابینه دوازدهم

محمد فرهادی وزیر علوم گفت: هنوز دولت تمام نشده و ما کارمند دولت هستیم.
وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزینه های مطرح شده درخصوص وزارت علوم را تایید می کنید، اظهار داشت: همه افرادی که به عنوان گزینه مطرح شده اند خوب هستند.

چشم انداز حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد روشن است

علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا گفت: امور مربوط به حوزه پزشکی به گونه ای است که اگر وقفه ای ایجاد شود، در شتاب علمی حوزه پزشکی دنیای امروز جا مانده و زحمات قبلی هدر می‌رود.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حوزه پزشکی یکی از سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین حوزه‌هاست. تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اتفاقی بی‌سابقه و سخت بود که با تلاش‌های دلسوزانه مسئولان حوزه پزشکی این دانشگاه مقدور شد.

راه اندازی آموزش مجازی عتبات دانشگاهیان

محمدرضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: از آنجایی که زائرین دانشگاهی خواهان اطلاعات بیشتری در خصوص عتبات و آمادگی برای این سفر هستند به همین منظور سامانه آموزش مجازی شامل سه درس" گفتاری پیرامون عاشورا، آداب و احکام زیارت و حیات پاکان" راه‌اندازی شده و متقاضیان می‌توانند به آدرس الکترونیکی samane.labbayk.ir مراجعه و با وارد کردن مشخصات خود از این بسته‌های آموزشی استفاده کنند.

وی گفت: آموزش مجازی به زائرین عتبات دانشگاهیان بعد از ثبت نام نهایی زائرین اصلی و ذخیره در سامانه آموزش مجازی آغاز شده است و از بین زائرانی که با موفقیت دوره‌های آموزش مجازی را تا پایان شهریور ماه بگذرانند به ۳۱۳ نفر کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی و به ۳ نفر به قید قرعه کمک هزینه ۵۰۰ هزار تومانی تعلق خواهد گرفت. 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار