نخستین همایش حقوق رسانه در شیراز برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی‌مهر رئیس‌کل دادگستری استان فارس اظهار کرد: نباید اجازه داد از رسانه‌ها استفاده ابزاری شود.

وی تصریح کرد: برخی رسانه‌ها ابزار برخی گروه‌ها و اشخاص هستند که این خیانت است.

علی القاصی‌مهر اضافه کرد: امروز باید جایگاه رسانه تقویت شود و در سایه حفظ آبروی افراد و حفظ و حرمت مسئولان تا زمانی که گناه کسی ثابت نشده آن را رسانه‌ای نکنند.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب بود تا مسائل شخصی و صنفی را وارد مسائل رسانه‌ای نکنیم تصریح کرد: رسانه خوب رسانه‌ای است که ابداع کننده اطلاع‌رسانی در عرصه‌های مختلف باشد و با نقد منصفانه و سازنده در بالا بردن سطح علمی جامعه تلاش کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: رسانه باید نقش پیشگیری در جرائم و آسیب‌ها و کاهش آن ها داشته و نقد‌ها را بدون غرض بیان کند و به دنبال توانمندسازی جامعه باشیم.

القاصی‌مهر افزود: رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی جامعه هدایت فکری، ثبات و آرامش در جامعه هستند که آرامش جامعه به دست شما رقم می‌خورد.

وی با اشاره به موضوع‌های مختلف و مرتبط با جرائم مطبوعاتی بیان کرد: امروزه بیشتر جرائمی که مطبوعات و رسانه‌ها گریبان‌گیر آن هستند در زمینه هتک حیثیت، افشای اسرار مردم و نشر اکاذیب است.

القاصی‌مهر همچنین در مورد پیشی گرفتن برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار اظهار کرد: در این حوزه برخی مواقع از واقعیت‌ها فاصله گرفته و آن خبر صحیح منتشر نمی‌شود و این در حالی است که به آن رسانه لطمه وارد کرده و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین در این نشست به تشریح مواد قانونی مرتبط با رسانه و تشریح جزئیات آن پرداخت.

میلاد امیری نژاد رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی اصحاب رسانه با قانون مطبوعات و رسانه است.

وی ادامه داد: معتقدیم باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای اعتلای استان فارس بیشتر بهره ببریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس افزود: باید با یک وحدت رویه و رعایت قوانین مرتبط با رسانه به سمتی حرکت کرد تا بتوان به اهداف و برنامه‌ها دست یافت.

امیری نزاد به محور‌های همایش حقوق و رسانه اشاره و از مهم‌ترین آن را بررسی جرائم خاص رسانه‌ای، مصادیق جرائم مطبوعاتی و مسئولیت کیفری در جرائم مطبوعاتی برشمرد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار کرد: در این هفته نیز با یک برنامه ریزی منسجم برنامه‌هایی ویژه به این مناسبت برگزار می‌شود. خبرنگار امروز دارای جایگاه والایی در جامعه است و باید تلاش‌های این قشر زحمتکش پاس داشته شود.

در این مراسم، همچنین فروغی عضو هیئت منصفه مطبوعات جزئیاتی از حقوق رسانه و جرم‌شناسی را تشریح کرد.

انتهای پیام/ن

نقش رسانه در پیشگیری از جرائم

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.