رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به اجرای برنامه آمایش سرزمینی سرطان در کشور از افتتاح ۹۳ مرکز تشخیص و غربالگری سرطان تا پایان شهریور ماه خبر داد.

علی مطلق  رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در سال 93 برای اینکه ببینیم وضعیت شیوع سرطان در کشور و خدمات داده شده در این زمینه به چه صورت است، برنامه آمایش سرزمینی سرطان را اجرا کردیم، گفت: هدف ما در این برنامه شناخت وضعیت موجود و پیش بینی نیازهای 10 سال آینده بود که منجر به تدوین سند توسعه شبکه مراقبت سرطان و سند توسعه نیروی انسانی سرطان شد.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس آمایش های صورت گرفته ایجاد سه سطح از مراکز سرطان  را تعریف کردیم تا این مراکز در کشور توسعه پیدا کند و کار ساخت آنها آغاز شود.

مطلق با اشاره به مراکز تیپ یک سرطان اظهار کرد: مراکز تیپ یک که مراکز تشخیص و غربالگری سرطان را انجام می دهند بسیار حائز اهمیت بودند و  با توجه به اینکه در گذشته این مراکز را در کشور نداشتیم و نیاز به ساخت و ایجاد آنها به شدت احساس می شد به همین دلیل برنامه های لازم برای ساخت  مراکز تشخیص و غربالگری سرطان تدوین کردیم.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت عنوان کرد: با شناسایی میزان جمعیت نیازمند به خدمات و شیوع سرطان در نقاط مختلف کشور این مراکز با توجه به نیاز  هر منطقه توزیع شدند تا دسترسی عادلانه ای برای همه مردم داشته باشیم  و این مراکز محدود به شهرهایی مثل تهران نباشند.

مطلق افزود: چون برای مراکز تشخیص و غربالگری سرطان نیازمند بودجه بسیار زیادی نبودیم ساخت این مراکز از سال 94 شروع شد و ساخت 148 مرکز را پیش بینی کردیم که از همان زمان کار ساخت و جانمایی 135 مرکز  تشخیص و غربالگری سرطان آغاز شد .

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون 22 مرکز تشخیص و غربالگری سرطان راه اندازی شده است، گفت: کار ساخت و بهره برداری 71 مرکز تشخیص و غربالگری سرطان تا پایان شهریور به اتمام می رسد و در مجموع 93 مرکز کار ساختشان به پایان می رسد و پس  از اتمام ساخت ما به فکر تجهیز این مراکز هستیم تا در زنجیره خدمات قرار بگیرند.

انتهای پیام/

جزئیات ساخت 93 مرکز تشخیص و غربالگری سرطان در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.