صدرالسادات در جشنواره عمران سلامت مطرح کرد؛

تکمیل ۲۲ بیمارستان با تجهیز و راه‌اندازی تخت‌های بیمارستانی در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: با تجهیز و راه‌اندازی تخت‌های بیمارستانی، ۲۲ بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

تکمیل ۲۲ بیمارستان با تجهیز و راه‌اندازی تخت‌های بیمارستانی در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم جشنواره عمران سلامت که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف عمرانی و بهداشتی هدفگذاری خوبی صورت گرفته که در این راستا سرانه تخت به از‌ای هر هزار نفر از ۱.۶ به ۱.۳ برسانیم و نسبت به کشور‌هایی که اهدافشان به ما نزدیک است، فاصله داریم.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت سرانه فضای درمانی را از ۴۴ به ۷۵ متر مربع به ازای هر هزار نفر رسانده‌ایم که سرانه آموزش ویژه دانشجویان از ۱۰ متر مربع به ۲۱.۸ متر ارتقاء پیدا کرده و از سال ۹۲ که این طرح آغاز شده ۹۶ هزار تخت بیمارستانی داشتیم که باید بیش از ۵۵ هزار تخت فرسوده را جایگزین می‌کردیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه باید ۱۶۷ هزار تخت در بخش دولتی داشته باشیم، افزود: در بخش عمران سلامت یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر فضای بیمارستانی افزوده شده و در کنار ساخت و راه‌اندازی ۲۱ هزار تخت بیمارستانی، طرح‌های بزرگی تکمیل شده و ۳۵ پروژه مرکز درمانی در حال بهره‌برداری است، همچنین ۲۵ درصد از تخت‌های بیمارستانی نیز در این راستا افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: با اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه بهداشت بیش از ۳۰ هزار نفر مشغول به کار شده که این طرح‌ها عدالت بیشتری را در حوزه سلامت ایجاد کرده است.

 صدرالسادات با بیان اینکه منابع ما از محل ماده ۳۷ از طرف مجلس در نظر گرفته شده، تصریح کرد: خیّرین مبالغ قابل توجهی را به این حوزه کمک کرده‌اند که ۲۲ بیمارستان با ظرفیت بیش از ۲۰۰ تخت به بهره‌برداری رسید و ۴۷ بیمارستان دیگر نیز در حال تکمیل، همچنین ۶ هزار و ۴۶۸ تخت نیز راه‌اندازی شده است.

 وی اظهار کرد: امروز ۲۵ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی تکمیل شده و این مسئله سبب افزایش سرانه تخت در کشورمان شده که متوسط تخت‌های احداث شده ۶ هزار و ۳۶۰ تخت بوده و این طرح‌ها موجب توازن در سطح کشور شده است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه ۴ هزار تخت بیمارستانی تا پایان شهریورماه سال بهره برداری می‌شوند، افزود: یکی از ویژگی‌های طرح تحول این بود که توانستیم سلامت را به اولویت مردم و دستگاه‌های دیگر تبدیل کنیم و در این راه وزارت راه و شهرسازی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجمع خیرین سلامت، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، شرکت ملی نفت و بانک‌های خصوصی و دولتی با ما همکاری کردند.

وی بهره برداری از بیش از ۲ هزار بلوک‌های زایمانی، ۸۳ کلینیک ویژه، توسعه و بهسازی ۱۹۳ هزار متربع اورژانس بیمارستانی، ۷۶ هزار متر مربع مراکز غربالگری و تشخیص سرطان، ۳۷۰ پروژه در بخش‌های مراقبت ویژه و ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها را در زمره اهداف وزارت بهداشت در حوزه توسعه بخش‌های درمانی عنوان کرد.

صدرالسادات ضمن اشاره به راه‌اندازی بلوک‌های زایمانی و کلینیک‌های ویژه در همه استان‌های کشور ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت بیش از ۹۸ هزار مترمربع از بلوک‌های زایمانی احداث و بهسازی شدند و ۳۹۶ هزار مترمربع کلینیک ویژه درسراسر کشور احداث و به بهره‌برداری رسید و بهسازی ونوسازی اورژانس‌های بیمارستانی از اهداف ما در طرح تحول سلامت بود که موفق شدیم آن را به سرانجام برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به بهبود وضع هتلینگ بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در طرح تحول ۵۷۰ بیمارستان فعال با متراژی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع بازسازی شدند و تکمیل و توسعه شبکه بهداشتی و بازسازی واحد‌های فرسوده مدنظر قرار گرفت و در مجموع از سال ۹۲ تا ۹۵۳ هزار و ۴۰۰ خانه بهداشت، ۳۶۵ مرکز جامعه سلامت و ۷۵۰ پایگاه سلامت بهره برداری و به شبکه بهداشت پیوستند.

صدر السادات با اشاره به هدف گیری در حوزه آموزش پزشکی بیان کرد: سرانه فعلی ۱۰ متر مربع به ازای هر دانشجو است که باید به ۲۱.۸ برسد و یک میلیون و ۷۴۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی دانشکده‌ها در حوزه وزارت بهداشت است که باید به ۲ میلیون و ۵۵۵ هزار برسد.

وی افزود: پیش از دولت یازدهم ۱۰۰ پروژه درمانی در سال به بهره برداری می‌رسید، اما در حوزه عمرانی در وزارت بهداشت توانستیم به طور متوسط این عدد را ۱، ۵ برابر افزایش دهیم.

انتهای پیام/

 پروژه‌های نیمه‌ تمام در حوزه علوم سلامت با راه‌اندازی تخت‌های بیمارستانی به بهره‌برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار