اردبیل؛

بی سوادی 16.9 درصد از جمعیت استان اردبیل

حدود ۱۶.۹ درصد از جمعیت استان بی‌سواد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،یوسف احمدی معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه بررسی برنامه‌های آموزشی در اردبیل اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده حدود 16.9 درصد از جمعیت یک میلیون و 270 هزار نفری استان اردبیل جزو افراد بی‌سواد محسوب می‌شوند که در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی‌های هدفمند و منسجم هستیم.

وی افزود: با توجه به این که مشکل بی‌سوادی ریشه در افزایش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات بسیار دیگری دارد بنابراین باید تمام سعی و تلاش ما در این زمینه حل این مشکل باشد تا بتوانیم با همکاری و مشارکت همدیگر بی‌سوادی را در استان به حداقل برسانیم و از اثرات مخرب بی‌سوادی که جامعه را تهدید می‌کند در امان بمانیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طبق آمار به دست آمده جمعیت باسواد در شهر 87.3 درصد و  در روستا 74.1 درصد را تشکیل می‌دهد که در مناطق روستایی و شهری با اختلاف 13.2 درصدی باسوادی روبه‌رو هستیم و به همین منظور ارائه راهکارهای اساسی و اتخاذ تصمیمات مهم در این زمینه امری لازم و ضروری است.

احمدی بیان کرد: طبق آمار به دست آمده نرخ باسوادی در بین مردان بیشتر از زنان است به گونه‌ای که که 88.8 درصد مردان باسواد هستند و 77.1 درصد زنان نیز جزو افراد باسواد استان محسوب می‌شوند که تلاش برای بیشتر شدن 83.1 درصدی جمعیت باسواد استان باید جدی‌تر شود.

وی تصریح کرد: تعداد 98 هزار و 597 نفر از بی‌سوادان استان در مناطق شهری و تعداد 93 هزار و 996 نفر در مناطق روستایی سکونت دارند که آموزش در حوزه سوادآموزی یکی از راهکارهای مهم در این زمینه است و امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

 

انتهای پیام/ع

بی سوادی جمعیت استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.